- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.06.2013, 14:55)
- Andi Manciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fenechiu: Privatizarea CFR Marfă, "cu pistolul la tâmplă". Sper să aibă un viitor precum Petrom
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, vineri, că privatizarea CFR Marfă a avut loc "cu pistolul la tâmplă", însă au fost respectate toate prevederile legale şi speră ca viitorul companiei să-l urmeze pe cel al Petrom, chiar dacă sunt transferate datorii de 100 de milioane de euro.
Urmărește
542 afișări
Fenechiu: Privatizarea CFR Marfă, "cu pistolul la tâmplă". Sper să aibă un viitor precum Petrom (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
"Sunt dispus şi stau în faţa oricui contestă această privatizare, nu ne-am abătut absolut deloc de la litera şi spiritul legii", a spus ministrul Transporturilor despre privatizarea CFR Marfă.
El a fost întrebat dacă a fost o privatizare "cu pistolul la tâmplă", sub presiunea FMI.
"Da, a fost o privatizare cu pistolul la tâmplă, dar asta nu a înseamnat că am încălcat cu ceva legislaţia română sau orice tip de principii privind privatizarea", a replicat Fenechiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Curtea Penală Internaţională a emis mandate de arestare pentru Benjamin Netanyahu şi Yoav Gallant
-
Ucraina: Rusia a atacat în premieră cu o rachetă balistică intercontinentală. Atac major lansat de Rusia ca represalii
-
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
Ministrul a susţinut că nu au nicio valoare contestaţiile companiilor în ceea ce priveşte procesul de privatizare, finalizat cu desemnarea Grup Feroviar Român, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, drept câştigător al licitaţiei.
Fenechiu a susţinut că nu crede că-şi permite cineva în România "să arunce 10 plus 18 milioane de euro aşa ... nici măcar de dragul FMI".
Ministrul Transporturilor a precizat că banii din privatizarea CFR Marfă vor intra în bugetul statului, prin Ministerul de Finanţe, pentru diminuarea deficitului.
"Eu mi-aş dori ca cei care au cumpărat CFR Marfă să dezvolte această companie şi statul în fiecare an să nu mai plătească de la buget subvenţii, ci să primească de la companie dividende. În momentul ăla abia cred că ne-am atins obiectivele", a spus Fenechiu.
El a menţionat că statul, în calitate de acţionar minoritar la CFR Marfă, va trebui să vegheze asupra problemelor angajaţilor, asupra parcursului financiar al companiei.
"Eu mi-aş dori ca această companie să urmeze un viitor de tipul OMV şi nu de tipul Mechel", a completat ministrul.
Fenechiu a afirmat că, în ceea ce priveşte parcursul financiar al CFR Marfă, corpul de control analizează activitatea acestei companii din 1996 până în 2012, analiza urmând să fie dată publicităţii.
Oficialul a precizat că reprezentanţii ministerului la Bruxelles au trimis scrisori de invitaţie la privatizarea CFR Marfă către toate marile companii din Europa, iar peste 12 companii şi-au manifestat intenţia de a participa la privatizare.
"Din nefericire, anul 2012 a fost un an prost pentru transportul de marfă din Europa, multe companii au terminat anul pe pierderi şi există reglementări clare în ţările membre că atunci când nu ai profit nu ai dreptul să faci investiţii în anul următor", a explicat Fenechiu, menţionând că GFR a îndeplinit inclusiv condiţiile iniţiale din caietul de sarcini din prima procedură de privatizare.
Fenechiu a susţinut că în prezent CFR Marfă mai are datorii de aproximativ 100 de milioane de euro, pe care le va prelua GFR.
În plus, ministrul a fost întrebat dacă există garanţii asupra promisiunilor făcute de GFR pentru viitoare investiţii în CFR Marfă. "Nu, atât timp cât în caietul de sarcini nu sunt cerute, nici nu pot să cer garanţii. Aceasta este o acţiune pe care şi-a asumat-o de bună voie investitorul. Nu pot să-i cer garanţii. Dacă va face sau nu va face aceste investiţii rămâne de văzut, dar nu erau condiţii în caietul de sarcini", a răspuns Fenechiu.
Grup Feroviar Român, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat joi Fenechiu.
Compania a fost asistată în negocieri de casa de avocatură Boştină şi Asociaţii, care a realizat analiza de due dilligence şi a oferit asistenţă la întocmirea ofertei de achiziţionare a 51% din acţiunile CFR Marfă şi în cadrul elaborării draftului de contract.
Grupul Feroviar Român va plăti integral preţul, după ce ministerul a respins cererea de plată în rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil săptămâna viitoare.
Termenul pentru plata acţiunilor este de maximum două luni de la semnarea contractului de privatizare.
Desemnarea unui câştigător până vineri, 21 iunie, în procesul de privatizare a CFR Marfă, a reprezentat o precondiţie pentru ultima evaluare a acordului cu FMI, programată pentru 26 iunie.
Citeşte şi:
Grup Feroviar Român, desemnat CÂŞTIGĂTOR la CFR MARFĂ. Ce sumă va plăti GFR şi care sunt investiţiile asumate
Citeşte şi:
PRIVATIZAREA CFR Marfă continuă doar cu GFR, după retragerea TFG - Donau Finanz şi OmniTRAX
Citește pe alephnews.ro: Unul din trei oameni suferă de „ura față de mișcare”. Fenomenul poartă numele de misokinezie
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Preotul care a lăsat-o pe Sabrina Carpenter să filmeze scene provocatoare în Biserică a fost eliberat
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată averea sa
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe