Ferrari vrea ca oferta publică iniţială să evalueze compania la 11 MILIARDE de euro

Ferrari ar putea fi evaluată la 10-11 miliarde de euro, în oferta publică iniţială prin care grupul Fiat Chrysler Automobiles vrea să vândă o participaţie de 10% la divizia producătoare de automobile de lux, la bursa din New York, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.

Urmărește
603 afișări
Imaginea articolului Ferrari vrea ca oferta publică iniţială să evalueze compania la 11 MILIARDE de euro

Ferrari vrea ca oferta publică iniţială să evalueze compania la 11 MILIARDE de euro (Imagine: AFP/Mediafax Foto)

Intervalul de preţ al ofertei ar putea fi publicat cel mai devreme vineri, iar prezentările către posibilii investitori sunt programate pentru săptămâna viitoare, au spus sursele.

Evaluarea s-ar putea modifica pe fondul volatilităţii pieţei provocată de izbucnirea scandalului din jurul Volkswagen, care a trişat în timpul testelor de poluare ale unora dintre modelele diesel ale grupului, cu ajutorul unui soft ilegal.

Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, care este şi preşedinte ale Ferrari, a insistat în ultimele luni că marca trebuie evaluată ca un producător de bunuri de lux, cum sunt Prada şi Hermes International, nu ca un producător de automobile.

Acele companii sunt tranzacţionare la peste 20 de ori profitul operaţional, mai mult decât dublu comparativ cu media evaluărilor producătorilor auto.

"O evaluare ca un producător de lux este justificată de capitalul Ferrari, marjele de profit şi lipsa de elasticitate a preţurilor", a declarat Adam Wyden, fondator al ADW Capital Partners, companie care deţine acţiuni Fiat Chrysler.

Ferrari ar putea fi evaluată la 12-14 ori profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) estimat pentru 2015, a spus una dintre surse.

Anul trecut, Ferrari a obţinut un profit EBITDA de 693 de milioane de euro şi o marjă din vânzări de 25%.

Profitul Ferrari a urcat în primul semestru cu 8,9%.

Reprezentanţii Fiat Chrysler şi Ferrari au refuzat să comenteze.

Ferrari a dus o politică de restricţionare a vânzărilor la circa 7.000 de automobile pe an pentru a proteja reputaţia premium a maşinilor, dar intenţionează totuşi să majoreze producţia, care include modele precum 488 Spider, de 235.000 de euro, de la circa 7.200 de vehicule în acest an la 9.000 de unităţi în 2019.

"Ferrari este o legendă datorită valorii brandului şi a istoricului de profitabilitate", a declarat Lapo Elkann care, împreună cu fratele său, John Elkann, preşedinte al Fiat, face parte din familia Agnelli care controlează producătorul auto.

El a arătat într-un interviu acordat la Milano că la Ferrari "nu vinzi o maşină, vinzi un vis".

UBS Group, Merrill Lynch, Banco Santander, Mediobanca şi JPMorgan Chase&Co. acordă consultanţă Ferrari în procesul de lansare a ofertei publice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici