Flanco a înregistrat anul trecut profit net de 8 milioane de lei, la vânzări record de 777 milioane de lei

Retailerul electro-IT Flanco a înregistrat în 2015 un profit net de 8 milioane lei, de 3,8 ori mai mare faţă de 2014, la o cifră de afaceri record de 777 milioane lei (aproximativ 175 milioane de euro), a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei, Dragoş Sîrbu.

Urmărește
406 afișări
Imaginea articolului Flanco a înregistrat anul trecut profit net de 8 milioane de lei, la vânzări record de 777 milioane de lei

Flanco a înregistrat anul trecut profit net de 8 mil. lei, la vânzări record de 777 mil. lei

Veniturile Flanco au fost cu 17% mai mari decât în 2014, când s-au situat la 663 milioane de lei.

"Suntem la cel mai bun an al nostru din istorie. Am înregistrat o cifră de afaceri de 777 de milioane de lei (175 de milioane de euro), în condiţiile în care flanco.ro şi optimizarea platformelor IT.

În cel de-al doilea semestru al anului trecut, Flanco a vândut aproximativ 10.000 de produse din brandul propriu, Vision, printre acestea aflându-se aparatele de aer condiţionat, electrocasnicele de bucătărie, televizoarele şi telefoanele.

"Nu suntem complet mulţumiţi de cum au mers aceste vânzări, dar pe partea de electrocasnice am avut ceva probleme, în planul era de 750 de milioane de lei. Am încheiat anul cu 1.357 de angajaţi şi 100 de magazine. Televizoarele vor veni în aprilie, deşi trebuiau să vină la finele anului trecut. Acum avem 104 magazine, iar în două zile vom avea 106. Suprafaţa comercială este de peste 58.000 de metri pătraţi. Cel mai bine au mers consolele şi electrocasnicele mici", a spus Sîrbu.

El a menţionat că veniturile online generate de site-ul flanco.ro au crescut cu 60%, iar în 2016 vor ajunge la 20%.

Anul trecut, Flanco a investit 10,6 milioane de lei în dezvoltarea companiei. Investiţiile au vizat deschiderea a 12 magazine noi, dar şi site-ul sensul în care nu am fost mulţumiţi de calitatea produselor. Vrem ca prin acest brand, clienţii să nu mai plătească brandul, dar să beneficieze de aceeaşi calitate excepţională", a completat Sîrbu.

Pentru 2016, compania vizează o creştere a vânzărilor cu 20%, pe o piaţă estimată să crească între 12 şi 14%. De asemenea, grupul intenţionează să deschidă 30 de magazine noi.

Sîrbu a menţionat printre lucrurile care nu i-au plăcut în 2015 fluctuaţiile de personal sau orientarea pieţei exclusiv pe campanii promoţionale.

"Suntem într-un cerc vicios de fluctuaţie de personal. Turnover-ul este undeva la 50%, iar asta înseamnă că la şase luni un om pleacă. La capitolul lucrurilor care nu ne-au plăcut se mai află orientarea pieţei noastre exclusiv pe preţ, de genul black friday tot anul. Lipsa de creativitate e maximă, iar retailerii caută să fie siguri că îşi vor îndeplini ţintele de vânzări", a subliniat Sîrbu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici