General Motors vrea să lanseze în Europa maşini low-cost sub marca Opel, care ar putea concura Dacia

General Motors (GM) intenţionează să intre pe piaţa maşinilor ieftine din Europa, pentru a recupera din cota de piaţă pierdută, prin lansarea unei linii low-cost produsă sub marca Opel, care ar putea concura modelele realizate de grupul francez Renault la uzina Dacia.

Urmărește
650 afișări
Imaginea articolului General Motors vrea să lanseze în Europa maşini low-cost sub marca Opel, care ar putea concura Dacia

General Motors vrea să lanseze în Europa maşini low-cost sub marca Opel, care ar putea concura Dacia (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

GM, care se luptă pentru a reveni pe profitabilitate în Europa, vrea să acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternică a europenilor loviţi de austeritate pentru a deveni producătorul cu cea mai rapidă creştere de pe continent, notează  Financial Times.

"Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest întreg segment low-cost şi entry level este foarte interesant. Ei trebuie admiraţi. Este cert că ne uităm la acest segment", a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeană a GM.

Compania americană intenţionează să utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut după decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa.

"Am avut Chevrolet, care arăta ca o maşina ieftină, dar nu a fost. Credem că este fezabil pentru Opel să vină cu un produs entry-level, mai ales acum, când Chevrolet a fost retras de pe această piaţă", a continuat Neumann într-un interviu acordat Financial Times.

Publicaţia notează că Dacia, deţinută de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producătorului francez. Ca şi în cazul altor producători low-cost, abordarea "fără-fiţe" a rezonat cu sentimentele clienţilor afectaţi de rata înaltă a şomajului, creşterea economică înceată şi reducerile cheltuielilor publice.

Potrivit FT, vânzările modelelor hatchback de 6.000 de lire şi a SUV-urilor de 9.500 de lire, care oferă puţine opţiuni şi dotări minimale pentru a menţine costul redus, au crescut în ultimii doi ani cu 61%, în ciuda faptului că piaţa europeană a scăzut.

GM se gândeşte să lanseze un SUV de dimensiuni mici şi un model mai mic decât Opel Astra într-o plajă de preţ similară celei practicate de Dacia, a mai spus Neumann.

Rivalii direcţi ai Opel, cum ar fi Fiat, PSA Peugeot Citroën şi Ford, au suferit cu toţii în ultimii şase ani în Europa, clienţii orientându-se către variante mai ieftine, cum este Dacia sau brandurile sud-coreene Hyundai şi Kia sau către modele mai mici şi mai ieftine de la producătorii premium, Mercedes-Benz, BMW şi Audi.

FT mai notează că în 2008, brandurile comercializate de GM deţineau 10,4% din piaţa europeană, în timp ce Dacia, Hyundai şi Kia cumulau 4,9%. În prezent, cei trei producători low-cost cumulează 9,1% din piaţă, iar GM a coborât la 7,9%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici