Ghenea: Antreprenorii români clonează afaceri decât să inoveze, deşi sunt inteligenţi şi creativi

Antreprenorii români cel mai adesea clonează afaceri decât să inoveze idei de afaceri, deşi sunt inteligenţi şi creativi, a declarat Marius Ghenea, preşedintele grupului de firme FiT Distribution, menţionând totodată că aceştia nu prea înţeleg mecanismele financiare ale afacerilor.

Urmărește
277 afișări
Imaginea articolului Ghenea: Antreprenorii români clonează afaceri decât să inoveze, deşi sunt inteligenţi şi creativi

Ghenea: Antreprenorii români clonează afaceri decât să inoveze, deşi sunt inteligenţi şi creativi (Imagine: Laszolo Raduly/Arhiva Mediafax Foto)

"Am vorbit şi cu antreprenori din alte ţări din zonă, şi ai noştri sunt mai inteligenţi. Sunt foarte creativi, ceea ce la început este un plus, dar în cele din urmă se transformă în minus, pentru că excesul de creativitate duce la defocalizare şi uneori acest lucru este fatal pentru business. Un lucru foarte important, la care trebuie lucrat este că antreprenorii români au prea puţină înţelegere cu privire la problemele financiare ale afacerii. Este şi vina şcolii. Dacă îi întrebi de cifre, îţi spun: stai să întreb contabila. Trebuie să înţeleagă mecanismele şi principiile financiare ale afacerii", a declarat, la un seminar pe teme de antreprenoriat, Ghenea, care este şi profesor în prima şcoală de antreprenoriat din România - School for Startups România.

În ceea ce priveşte zonele în care antreprenorii români sunt activi, Ghenea spune că aceştia nu sunt prea inovativi, ci urmăresc domenii "în trend", cât mai simple şi cu bariere de intrare joase.

"Aş vrea mai mult business inovativ, decât de tip clonă. Ne uităm în străinătate şi spunem vreau şi eu o afacere ca asta. De multe ori, însă aceste afaceri sfârşesc prin a fi doar clone, fără valoare. Antreprenorii români merg într-o abordare de tip fashion, trend. Se merge după trend. Se caută afaceri cât mai simple şi cu bariere de intrare joase", a adăugat Ghenea.

În opinia sa, ecosistemul antreprenorial din România suferă mai ales din cauza educaţiei în domeniu.

"Există unele părţi din ţară unde există activitate febrilă din acest punct de vedere, dar nu focalizată, structurată. Majoritatea facultăţilor au cursuri de antreprenoriat, dar nu vreţi să ştiţi cine predă această disciplină. Aceste cursuri ar trebui să fie inclusă în curicula şcolară şi în strategia pentru educaţie. Această materie trebuie predată de oameni care au experienţă antreprenorială. Trebuie experienţă antreprenorială şi background în domeniu", a precizat Ghenea.

În acelaşi timp, mediul antreprenorial din România suferă în opinia lui Ghenea din cauza lipselor de modele.

"Din 2007-2008 avem unele modele, dar trebuie promovate. Altă problemă cu modelele este că nu ştim să delimităm modelele false de cele reale", a mai spus Ghenea.

Grupul deţinut de Ghenea cuprinde pe segmentul IT, magazinele online PCfun.ro, ElectroFun.ro, 24PC.ro şi shopIT.ro, precum şi site-urile www.floridelux.ro şi site-ul sezonier www.brazidecraciun.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici