- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.11.2013, 14:29)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ghosn, Renault-Nissan: Piaţa automobilelor electrice a rămas cu 4-5 ani în urma aşteptărilor
Vânzările de automobile electrice au rămas cu 4-5 ani în urma aşteptărilor, din cauza absenţei unor reţele extinse de staţii de încărcare, a declarat într-un interviu pentru Financial Times directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Urmărește
135 afișări
Directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Ghosn admite că piaţa automobilelor electrice nu se ridică la aşteptările sale anterioare.
Renault şi Nissan au derulat investiţii de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea de automobile electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou tip de propulsie pentru transportul personal.
Renault şi Nissan vizau vânzarea a 1,5 milioane de automobile electrice până în 2016.
"Nu vom ajunge acolo. La viteza actuală, cred că ţinta va fi atinsă mai degrabă cu patru-cinci ani mai târziu", a declarat Ghosn.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
În pofida promovării intense, a investiţiilor uriaşe şi presiunilor exercitate de guverne asupra industriei, automobile electrice au costuri mari de producţie, iar viabilitatea lor este limitată de autonomia scăzută şi absenţa unei infrastructuri dezvoltate de staţii de reîncărcare a bateriilor.
Renault şi Nissan au vândut în ultimi 5 ani un total de peste 120.000 de automobile electrice, alianţa franco-japoneză fiind cel mai mare producător din lume pe acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vândut model electric la nivel mondial, cu 85.000 de unităţi în circulaţie.
Absenţa reţelelor de staţii de încărcare a afectat semnificativ vânzările şi a forţat cele două companii să-şi tempereze aşteptările.
"Trebuie să recunoaştem că merge mai greu decât ne aşteptam. Credeam că dezvoltarea infrastructurii va fi mai rapidă. Nu cred că principala problemă este costul maşinilor. Principala problemă este infrastructura. Este normal. Nu aş cumpăra o maşină pe benzină dacă nu ar exista staţii de alimentare cu benzină", a explicat Ghosn pentru FT.
Pe pieţe precum Norvegia sau statul american California, subvenţiile generoase acordate e autorităţi celor care cumpără automobile electrice şi reţelele extinse de staţii de încărcare au susţinut cererea pentru automobile electrice, iar vânzările au crescut puternic.
Analiştii consideră că piaţa maşinilor cu baterii ar putea fi stimulată în viitorul apropiat de investiţiile giganţilor germani Volkswagen şi BMW, care fac primii paşi pe noul segment al industriei auto.
"Astăzi suntem singuri, dar concurenţa vine. Competitorii noştri germani s-au anunţat. Vor fi principalii noştri concurenţi, şi cam asta este. Alte companii au anunţat câte un model pe ici, pe colo", a afirmat Ghosn.
Renault-Nissan a anunţat săptămâna trecută un parteneriat cu Mitsubishi, cele trei companii urmând să dezvolte împreună un automobil electric de mici dimensiuni.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe