- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.07.2013, 14:46)
- Ovidiu Bărbulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul a aprobat contractul de privatizare a companiei CFR Marfă. Contractul va fi semnat doar după şedinţa CSAT, probabil în septembrie
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale. Contractul de vânzare va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.
Urmărește
1365 afișări
Proiectul de hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, pe agenda şedinţei de Guvern de astăzi (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
Hotărârea de Guvern se referă la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmează să fie încheiat între Ministerul Transporturilor şi Grup Feroviar Român (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfă.
Premierul Victor Ponta a precizat că documentul va fi transmis însă şi Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, astfel încât preşedintele Traian Băsescu să nu lase Guvernul "să greşească".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lupte grele în Orientul Mijlociu: Iranul și Hezbollah amenință Israelul că „răzbunarea e aproape” după asasinarea lui Haniyeh și Aqil și explozia pagerelor din Liban care a rănit mii de oameni
-
Războiul din Ucraina ziua 941. Kievul interzice Telegram în guvern şi armată: "Rusia poate spiona atât mesajele, cât şi utilizatorii"
-
Hezbollah confirmă că un comandant de rang înalt a fost ucis într-un atac israelian
-
Ion Cristoiu: „La Dumnezeu şi la noi toate sunt cu putinţă” (I.L. Caragiale)
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au precizat că lipseşte avizul Ministerului Justiţiei, dar premierul a precizat că avizul respectiv a fost emis pe o "copie".
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Stoica a declarat marţi pentru MEDIAFAX că Grup Feroviar Român discută cu instituţii financiare din top 5 mondial finanţarea tranzacţiei privind preluarea CFR Marfă şi este sigur că va putea face plăţile în condiţiile stabilite, fiind o companie bancabilă, solidă şi fără datorii.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani "pe la bănci", deşi nu sunt prea multe instituţii de credit dispuse să finanţeze o astfel de sumă, şi s-a întrebat de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.
Totodată, Băsescu susţine că premierul Victor Ponta trebuie să îşi asume, în calitate de ministru interimar la Transporturi, responsabilitatea politică pentru privatizarea CFR Marfă, având în vedere aprecierile pozitive făcute de acesta la modul cum s-a derulat privatizarea.
El a motivat şi legat de acest argument opţiunea sa de a decide abia pe 23 august cu privire la desemnarea lui Ovidiu Silaghi pentru portofoliul Transporturilor.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, că GFR nu a notificat deocamdată tranzacţia privind CFR Marfă, acest tip de documente fiind trimise de obicei după semnarea contractului, iar decizia privind concentrarea economică va fi luată de instituţie sau de o structură a CE.
Potrivit estimărilor preşedintelui Consiliului Concurenţei, cu datele din prezent referitoare la piaţa de transport feroviar de marfă CFR Marfă are o cotă de peste 40%, iar GFR deţine mai mult de 30%.
Citește pe alephnews.ro: Kamala Harris are o armă și nu îi e frică să o folosească: „Oricine îmi sparge casa va fi împușcat”
Citește pe www.zf.ro: ”Fără milă”: Multinaţionala prezentă şi în România care a decis să cheme înapoi angajaţii 5 zile pe săptămână la birou
Citește pe www.zf.ro: Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Ioan Vâţ, ALPLA: „În 2025, vrem să majorăm capacitatea de producţie din fabrica de PET reciclat pe care o avem la Târgu-Mureş“
Citește și: Băsescu: Ponta trebuie să îşi asume în continuare răspunderea politică pentru privatizarea CFR Marfă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
”Fără milă”: Multinaţionala prezentă şi în România care a decis să cheme înapoi angajaţii 5 zile pe săptămână la birou
Ce au ajuns să facă acum antreprenorii care în anii '90 au pus bazele comerţului alimentar modern şi ce s-a întâmplat cu magazinele lor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Fostul iubit al Mădălinei Ghenea a sărit în apărarea Simonei Halep! „E ciudat ce s-a întâmplat”
PROSPORT.RO
Gabriel Vasiliu va fi prezent la înmormântarea soției sale, ucisă în Olanda! A obținut o permisie de o zi
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe