- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul scade cota de reducere a taxei auto pentru maşinile vechi. Cumpărătorii vor plăti mai mult
Guvernul va diminua nivelul cotei de depreciere din taxa auto de care au beneficiat până în prezent cumpărătorii de maşini uzate fără dotări suplimentare, precum aer condiţionat şi airbag, astfel că persoanele care achiziţionează începând cu 2011 autovehicule de acest tip vor plăti o taxă mai mare.
Guvernul scade cota de reducere a taxei auto pentru maşinile vechi. Cumpărătorii vor plăti mai mult (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Executivul va menţine principiul conform căruia taxa auto poate fi redusă în baza unor formule de calcul care ţin cont de gradul de depreciere a maşinii, calculat în raport cu diferenţa de vechime între data primei înmatriculări şi anul de fabricaţie înscris în cartea de identitate a vehiculului, starea generală şi nivelul de dotare, dar va diminua coeficientul de calcul stabilit pentru fiecare dintre aceşti indicatori şi va reduce şi cota maximă de reducere acceptată, de la 95% la 90%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
Plafoanele vor fi stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonanţei privind noua taxă auto, aprobate de Guvern în şedinţa de miercuri.
Astfel, coeficienţii de reducere a taxei auto calculaţi în funcţie de vechimea maşinii vor fi reduşi de la un ecart cuprins între 1,03-1,10 la la 1,01-1,04, iar cei raportaţi la starea generală a autovehiculului, respectiv aspectul exterior şi interior (semne de coroziune şi deteriorare pe caroserie, revopsire, curăţenia tapiţeriei, starea componentelor de bord) vor scădea de la 1,10 la la 1,05.
În acelaşi timp, coeficienţii de reducere calculaţi în funcţie de dotarea maşinii (fără aer condiţionat, ABS şi airbag) vor fi diminuaţi de la 1,10-1,15 la 1,05.
Cotele de reducere suplimentară stabilite în raport cu diferenţa dintre rulajul mediu anual real şi cel consderat standard al autovehiculului vor fi reduse semnificativ, de la 1% la 0,5% pentru o diferenţă mai mică de 5.000 kilometri la vehicule cu cel mult opt locuri pe scaune şi de la 3% la 1,5% pentru o diferenţă mai mare de 50.001 kilometri la maşini de transport marfă cu masa maximă sub 3,5 tone. Aceleaşi reduceri vor fi aplicate şi în cazul celorlalte tipuri de autovehicule.
Rulajul mediu anual real se calculează prin raportarea rulajului afişat de indicatorul de kilometraj al autovehiculului la vechimea calculată în funcţie de data primei înmatriculări.
Atunci când noua cotă totală de reducere, calculată pentru toţi aceşti indicatori, este mai mare de 90%, se va aplica o cotă de reducere de 90%. Până în prezent, cota maximă de reducere acceptată era 95%.
Guvernul justifică scăderea cotei de reducere a taxei auto prin încercarea de a limita accesul în parcul naţional auto a autoturismelor vechi şi extrem de poluante, în general cele de peste 10 ani, care sunt vizate a fi scoase din parcul auto prin programul de înnoire a acestuia.
"Realizarea unei reduceri suplimentare mai mici contribuie la creşterea încasărilor la bugetul Fondului pentru Mediu şi are un impact pozitiv asupra bugetului de stat, prin reducerea comerţului nefiscalizat cu autoturisme rulate", este un alt argument al Guvernului.
Executivul va introduce totodată o nouă obligaţie de plată a taxei auto, şi anume pentru reintroducerea în parcul naţional a unui autoturism în cazul în care, la momentul scoaterii acestuia din parcul naţional, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea reziduală a taxei.
În vederea calculării taxei de către autoritatea fiscală, persoana fizică sau firma în numele căreia este înmatriculată maşina trebuie să prezinte, în copie şi în original, şi documente care atestă dobândirea autovehiculului.
Guvernul a decis, la finele anului trecut, ca taxa de poluare auto să fie majorată, din 2011, în medie cu 45-50%, dar cu o creştere dublă sau aproape triplă pentru vehicule poluante, taxa fiind stabilită în funcţie de vechimea maşinii, capacitatea cilindrică şi gradul de poluare.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO