Iaşi, pe locul 12 într-un top mondial realizat după numărul retailerilor nou intraţi pe piaţă

Iaşi se plasează pe poziţia 12 din 208 oraşe într-un top mondial realizat după numărul de retaileri nou intraţi pe piaţă anul trecut de compania de consultanţă imobiliară CBRE, performanţă înregistrată pe fondul deschiderii centrului comercial Palas, cu o suprafaţă de 55.000 metri pătraţi.

Urmărește
280 afișări
Imaginea articolului Iaşi, pe locul 12 într-un top mondial realizat după numărul retailerilor nou intraţi pe piaţă

Iaşi, pe locul 12 într-un top mondial realizat după numărul retailerilor nou intraţi pe piaţă (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

Potrivit CBRE, anul trecut în Iaşi au deschis magazine 19 branduri noi, din 320 de retaileri analizaţi în raportul How Global is the Business of Retail? Printre retailerii care au intrat pentru prima dată în Iaşi în 2012 se numără C&A, H&M şi New Yorker.

Pieţele mature domină planurile de expansiune ale retailerilor în ultimul an, însă şase pieţe emergente se poziţionează în Top 20. Din cele şase, Iaşi se plasează pe locul trei, după Kiev (39 de intrări noi) şi Sao Paulo (25 de intrări) şi înaintea capitalei statului Oman, Muscat (17), şi Ho Şi Min (Vietnam, 15).

Iaşi se află pe locul 6 în lume şi după numărul de retaileri din domeniul modei care se adresează clasei medii de venituri. Cei mai mulţi retaileri de acest tip au deschis magazine în Hong Kong, Kiev, Londra, Toronto şi Singapore. Nanjing, Berlin, Dubai şi New York se plasează la egalitate cu Iaşi.

La nivel mondial Hong Kong a întregistrat cea mai bună performanţă anul trecut, un număr de 51 de retaileri deschizând magazine noi în oraşul asiatic. Pe locul doi se poziţionează Kiev, iar pe trei Berlin (28), acestea fiind urmate de Singapore (25), Dubai (25), Sao Paolo (25), Paris, Tokyo, Londra, New York, Frankfurt.

Iaşi a reuşit să atragă acelaşi număr de retaileri ca Varşovia, Hamburg şi Munchen.

Palas Iaşi, dezvoltat de Iulius Group, deţinut de omul de afaceri Iulian Dascălu, a fost deschis în urmă cu un an.

"Retailerii s-au extins într-un număr ridicat de pieţe în 2012, astfel că 81% din oraşele analizate au avut anul trecut un retailer nou", se arată în raport.

Brandurile americane au fost pe departe cele mai agresive anul trecut, aceştia focusându-se în principal pe pieţele din Asia şi Europa de Vest, dar şi în Orientul Mijlociu, Europa Centrală şi de Est şi America Latină.

De asemenea, retailerii italieni, britanici şi francezi au fost activi, mai ales pe pieţele locale, dar şi în Asia.

Analiza pe regiuni arată că Europa a fost cea mai căutată de retaileri anul trecut, aproape jumătate dintre branduri având intrări noi în ţările europene.

"Pieţele emergente din America de Sud, Europa de Est şi Orientul Mijlociu vor continua să atragă noi nume pe piaţă, în particular în centre comerciale bine localizate care să ofere oportunităţi pentru noi veniţi. În general există o lipsă de spaţii în locaţii bune la nivel global, ceea ce limitează abilitatea retailerilor de a-şi duce la bun sfârşit planurile de extindere. Acest fenomen se manifestă mai ales pe pieţele mature, dar afectează, de asemenea, şi pieţe emergente, unde cele mai multe proiecte noi sunt amplasate în zonele periferice ale marilor oraşe, adresându-se doar brandurilor locale", arată consultanţii CBRE.

Potrivit acestora, retailerii sunt acum mai selectivi ca niciodată atât în ceea ce priveşte alegerea ţării în care vor să se extindă, cât şi a tipului de spaţiu pe care vor să-l ocupe, preferând cel mai mult proiectele cele mai bune în cele mai mari oraşe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici