Începutul unui război comercial cu Beijingul? UE ar urma să anunţe azi tarife de mai multe miliarde de euro pentru maşinile electrice chinezeşti

Bruxelles-ul merge mai departe cu tarifele pentru vehiculele electrice chinezeşti, care ar urma să aducă peste 2 miliarde de euro pe an, ignorând avertismentele guvernului german că această măsură riscă să declanşeze un război comercial costisitor cu Beijingul.

Urmărește
1441 afișări
Imaginea articolului Începutul unui război comercial cu Beijingul? UE ar urma să anunţe azi tarife de mai multe miliarde de euro pentru maşinile electrice chinezeşti

Începutul unui război comercial cu Beijingul? UE ar urma să anunţe azi tarife de mai multe miliarde de euro pentru maşinile electrice chinezeşti

Comisia Europeană urmează să notifice miercuri producătorii de automobile că va aplica provizoriu taxe suplimentare de până la 25% pentru vehiculele electrice chinezeşti importate începând de luna viitoare, potrivit unor persoane familiare cu decizia. Bruxelles-ul susţine că producătorii chinezi de EV-uri beneficiază de subvenţii care îi subminează pe rivalii lor europeni.
 
Tarifele, susţinute de Franţa şi Spania, vor aduce anual miliarde de euro la bugetul UE, pe măsură ce vânzările de vehiculele electrice chinezeşti vor creşte în Europa. China, cel mai mare partener comercial al blocului comunitar, a exportat maşini electrice în UE în valoare de 10 miliarde de euro în 2023, dublându-şi cota de piaţă anul trecut, la 8%, potrivit analiştilor de la Rhodium Group.
 
Beijingul a avertizat că va riposta, în timp ce încearcă să convingă majoritatea capitalelor UE să se opună noilor tarife, care s-ar adăuga la taxele existente de 10% ale blocului comunitar. Beijingul aplică deja un tarif de 15% pentru vehiculele electrice europene.
 
Germania, Suedia şi Ungaria au declarat că nu sunt de acord cu această măsură, temându-se de represaliile chinezeşti. Oficialii UE spun că Berlinul a exercitat presiuni asupra Ursulei von der Leyen, care încearcă să obţină un al doilea mandat de preşedinte al Comisiei, pentru a renunţa la ancheta antisubvenţie.
 
Cancelarul german Olaf Scholz a avertizat recent că „izolarea şi barierele vamale ilegale ... în cele din urmă nu fac decât să scumpească totul şi să sărăcească pe toată lumea”.
 
Dar lobby-ul intens din partea guvernului lui Scholz „nu a funcţionat”, a declarat o persoană informată despre acest proces pentru Financial Times. Persoana în cauză a declarat că se aşteaptă ca Comisia să majoreze taxele vamale la aproximativ 35%, ceea ce este încă departe de taxele de 100% aplicate de SUA.
 
Tarifele suplimentare din Europa vor afecta producătorii chinezi, inclusiv BYD şi SAIC, precum şi companii precum Tesla, care au fabrici în China. axele pot varia în funcţie de producător, în funcţie de nivelul de subvenţie pe care UE susţine că l-a identificat.

Situaţia Dacia Spring

Şi Dacia Spring ar urma să fie afectată deoarece la rândul ei este produsă în China. La începutul anului a apărut informaţia că Dacia ia în considerare mutarea producţiei Spring în Europa, deoarece avantajul costurilor de a construi în China şi de a importa devine tot mai puţin evident.
 
Xavier Martinet, director de vânzări şi marketing la Dacia, a declarat pentru Autocar că, la momentul lansării din 2021, construirea Spring pentru piaţa europeană în China „avea sens”, deoarece ecosistemul necesar era acolo şi reducea riscul de investiţie. Cu toate acestea, el a ridicat întrebarea cât timp va rămâne valabil avantajul costurilor de producţie scăzute din China.
 
„Asamblarea în China a fost crucială pentru succesul de până acum al maşinii, dar trebuie să evaluăm dacă acest avantaj va continua în timp”, a spus el. „Piaţa se schimbă, cu noi reglementări şi stimulente, aşa că ecuaţia se schimbă şi trebuie să ne adaptăm.”
 
Institutul Kiel, un think-tank economic, a constatat că un tarif suplimentar de 20% pentru maşinile electrice chinezeşti ar reduce importurile cu un sfert. Acesta a calculat că, în cazul a 500.000 de vehicule importate în 2023, acest lucru corespunde unui număr estimat de 125.000 de unităţi în valoare de aproape 4 miliarde de dolari.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici