Consumatorii chinezi sunt cei care cheltuiesc cel mai mult pe produse de lux la nivel mondial. În Italia, aceştia reprezintă 35% dintre marii consumatori de lux, mai mult decât ruşii, arabii şi americanii la un loc, potrivit unui studiu realizat în 2019 de Global Blue, o companie de rambursare a taxelor provenind din turismul pentru cumpărături.
De altfel, absenţa celor care veneau de obicei în Italia pentru a face cumpărături cu ocazia Noului An chinezesc a fost resimţită profund în cartierul MonteNapoleone din Milano. 48 de branduri au creat colecţii capsule special pentru Anul şobolanului.
Pe de altă parte, şi brandurile italiene prezente în China s-au confruntat cu scăderi ale veniturilor.
Per total, reprezentanţii industriei preconizează scăderi de 1,8%. Anul trecut, industria de modă italiană a raportat venituri de 90 de miliarde de euro şi se aştepta la o creştere de 3% anul acesta, potrivit Italian National Fashion Chamber.
Tot din cauza noului coronavirus din China, trei mari case de modă, Angela Chen, Ricostru şi Hui, şi-au anulat prezenţa la Săptămâna modei din Milano, care va avea loc în perioada 18 – 24 februarie. De la eveniment vor fi absenţi şi aproximativ 1.000 de jurnalişti, clienţi şi alţi reprezentanţi ai industriei de modă chineze.
Totuşi, italienii şi-au exprimat solidaritatea prin decizia de a prezenta video la prestigiosul veniment colecţiile a opt designeri chinezi.