Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 2,2% în noiembrie, dar au crescut cu 7,7% la 11 luni

Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 2,2% în luna noiembrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, dar, la nivelul primelor 11 luni, marca românească a înregistrat un avans de 7,7% comparativ cu perioada similară din 2013, de trei ori mai mare decât piaţa.

Urmărește
105 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 2,2% în noiembrie, dar au crescut cu 7,7% la 11 luni

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 2,2% în noiembrie, dar au crescut cu 7,7% la 11 luni (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Înmatriculările de autoturisme Dacia au coborât în luna noiembrie de la 3.455 unităţi la 3.380 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 1,4%, potrivit biroului de înmatriculări auto german.

De altfel, şi piaţa auto germană a înregistrat o scădere de 1,8% în luna noiembrie, la 250.082 unităţi, în timp ce, la nivelul primelor 11 luni ale anului, numărul de autoturisme comercializate în Germania a crescut cu 2,6% comparativ cu perioada similară din 2013, la 2,8 milioane de unităţi.

Dacia a vândut 45.121 de maşini în intervalul ianuarie-noiembrie comparativ cu 41.886 maşini în aceeaşi perioadă din 2013, înregistrând o cotă de piaţă de 1,6%.

Jeep a consemnat cea mai mare creştere a înmatriculărilor dintre mărcile prezente pe piaţa auto germană, de 44,5%, vânzând 9.099 unităţi în primele 11 luni ale anului. Mazda, cu un avans de 19,6%, la 49.757 unităţi, şi Land Rover, cu o urcare de 18,6%, la 13.540 unităţi completează podiumul celor mai bune creşteri din ianuarie-noiembrie.

La polul opus se află marca Chevrolet, cu o scădere a vânzărilor de 76,6%, la 5.493 autoturisme, urmată de Lancia, cu o coborâre de 21,5%, la 1.171 maşini, şi Smart, cu un declin de 20,8%, la 19.564 maşini.

Vânzările mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au avansat cu 6,8%, la 96.563 de unităţi în intervalul analizat.

Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,3%, la 606.860 de maşini în primele 11 luni ale anului prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cel mai mare producător auto european are o cotă de piaţă de 21,6% în Germania, la sfârşitul lunii noiembrie.

În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au crescut cu 18,2% în primele 11 luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 94.366 unităţi, depăşind nivelul înregistrat pe ansamblul anului trecut, de 93.800 unităţi.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici