Invenţie revoluţionară: bateria auto care se reîncarcă în cinci secunde vine de la un producător serios din Asia

Timp de cel puţin patru ani, bateriile cu ioni de sodiu au atins performanţe comparabile cu cele ale ionilor de litiu, dar abia acum o echipă de cercetători din Coreea de Sud a găsit cheia pentru a le face ideale şi pentru utilizarea pe maşini.

Urmărește
17898 afișări
Imaginea articolului Invenţie revoluţionară: bateria auto care se reîncarcă în cinci secunde vine de la un producător serios din Asia

În cursa permanentă de a găsi sistemul ideal de reîncărcare cât mai repede a bateriei de bord, cel mai recent succes vine din Coreea de Sud.

A fost construită prima baterie hibridă cu sodiu, capabilă să învingă tehnologia litiu-ion.

Cu performanţe excelente în ceea ce priveşte capacitatea de stocare, puterea, viteza de încărcare şi durata, aşa cum se arată un articolul publicat de revista ştiinţifică Energy Storage Materials.

Din 2020, bateriile cu ioni de sodiu (Na+) au atins performanţe comparabile cu cele ale ionilor de litiu.

De atunci, segmentul a continuat să facă progrese, determinat de nevoia globală de a găsi o tehnologie de stocare care să fie mai ieftină decât litiul reîncărcabil şi mai puţin dependentă de lanţurile actuale de aprovizionare cu materiale critice.

Meritele lui KAIST

Noua frontieră este cea marcată de un grup de oameni de ştiinţă de la KAIST (Institutul Avansat de Ştiinţă şi Tehnologie din Coreea de Sud).

Echipa condusă de profesorul Jeung Ku Kang, de la Departamentul de Ştiinţa şi Ingineria Materialelor, a dezvoltat o baterie hibridă cu ioni de sodiu cu performanţe excelente, capabilă să se reîncarce în 5 secunde.

Secretul? O arhitectură care integrează materiale anodice tipice bateriilor cu catozi adecvaţi pentru supercondensatori.

În realitate, nu este o abordare nouă: stocarea hibridă cu Na+ a apărut în ultimii ani ca o aplicaţie promiţătoare în domeniul stocării de energie, capabilă să depăşească punctele slabe ale acumulatorilor de ioni de sodiu.

Sud-coreenii au dezvoltat un material nou

Pentru a reduce timpii lungi de încărcare şi lipsa capacităţii de stocare, echipa sud-coreeană a dezvoltat un nou material anodic cu cinetică îmbunătăţită prin includerea de materiale active fine în carbonul poros derivat din cadre metal-organice.

Celula complet asamblată depăşeşte bateriile comerciale cu ioni de litiu în densitate de energie şi are densitatea de putere a supercondensatorilor.

În cifre, bateria hibridă cu sodiu se reîncarcă rapid şi atinge o densitate de energie de 247 Wh/kg şi o densitate de putere de 34.748 W/kg.

Incendii de maşini electrice: Coreea de Sud cere acum certificarea bateriei

Guvernul de la Seul a stabilit din octombrie un program care obligă producătorii de automobile să comunice publicului tipul de baterii folosite pe automobilele lor.

Un program de certificare public şi transparent şi pentru consumatori, care se referă la bateriile folosite în maşinile electrice la vânzare. 

Aceasta a fost reacţia guvernului sud-coreean la incendiul care pe 1 august a implicat un Mercedes EQE echipat cu baterii de la producătorul de rangul doi Farasis Energy într-o parcare subterană din oraşul Incheon.

Un eveniment care a lovit opinia publică, impresionată de distrugerea sau deteriorarea a încă 140 de vehicule şi evacuarea a peste 200 de familii de rezidenţi dinblocul de deasupra.

Presiunea politică a determinat guvernul de la Seul să ceară tuturor producătorilor să dezvăluie „în mod voluntar” caracteristicile bateriilor fiecărei maşini electrice comercializate în ţara de est.

Acum, procesul formal de certificare reprezintă o mişcare fără precedent în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în China şi în restul lumii, care implică direct Mercedes, dar şi toţi ceilalţi producători care au răspuns deja la apelul executivului sud-coreean, începând cu Hyundai. Kia, BMW, Renault, Polestar, Porsche, Jaguar-Land Rover şi Stellantis, urmate de Tesla, General Motors şi Volkswagen.

Pe fundal se duce lupta pe piaţa de acumulatoare, compania lider fiind chinezii de la Catl, urmaţi de sud-coreeanii de la LG Energy Solution şi de cei de la BYD din Shenzhen.

Pe poziţia a patra se află japonezii de la Panasonic, urmat îndeaproape de companiile SK Innovation şi Samsung SDI, ambele sud-coreene.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici