- Home
- Economic
- WOLFSBURG, (05.10.2015, 10:57)
- Anca Dumitrescu
Investigaţia Volkswagen în scandalul emisiilor se concentrează pe doi ingineri de top ai companiei - FOTO
Doi ingineri de top ai Volkswagen (VW), care au constatat că nu pot concepe motoare diesel în conformitate cu reglementările de mediu din SUA, se află în centrul investigaţiei lansate de grupul german în scandalul provocat de instalarea unui software care reduce emisiile poluante în timpul testelor.
Urmărește
11852 afișări
Foto: Arhiva Mediafax Foto
Cei doi, Ulrich Hackenberg, inginerul şef al Audi, şi Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, se află printre inginerii suspendaţi în cadrul investigaţiei legate de scandalul emisiilor, au declarat două persoane apropiate situaţiei, citate de MarketWatch.
Scandalul a dus la scăderea capitalizării de piaţă a VW cu 43% şi la o campanie de rechemare în service a 11 milioane de automobile diesel ale grupului la nivel global, pentru eliminarea softului ilegal şi modificări prin care nivelul emisiilor să respecte limitele legale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrativa PSD-PNL s-a degradat în ultimul hal! Deciziile importante ale României vor fi votate de UDMR
-
POT: 125 de parlamentari au semnat pentru suspendarea lui Iohannis
-
Lasconi: Promisiunea lui Ciolacu privind indexarea pensiilor din septembrie, minciună
-
Premierul Poloniei acuză Rusia că a plănuit atacuri teroriste asupra unor companii aeriene din întreaga lume
Hackenberg şi Hatz, care nu au răspuns solicitărilor de comentarii, sunt consideraţi doi dintre cei mai străluciţi ingineri din industria germană. Ei au fost numiţi directori pentru cercetare şi dezvoltare în grupul VW la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general, în ianuarie 2007.
Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului, nu a putut fi contactat pentru comentarii.
Citeşte şi: Preşedintele Volkswagen: Scandalul emisiilor, o "criză existenţială" care poate fi depăşită
Citeşte şi: SCANDALUL VOLKSWAGEN: SUA extind investigaţia privind noxele la alte mărci europene şi americane
Citeşte şi: Financial Times: Producătorii auto europeni avertizează Bruxelles-ul să nu reacţioneze exagerat la scandalul Volkswagen
Grupul a recunoscut că directorii, care aveau greutăţi să îndeplinească ţintele de vânzări pe piaţa din SUA, au mascat emisiile motoarelor automobilelor noi, pentru a vinde aşa-zisa tehnologie diesel curată americanilor sceptici.
Producătorul auto german a recunoscut că până la 11 milioane de vehicule ale grupului au fost dotate cu un "dispozitiv de apărare", un software care reduce emisiile de noxe numai în timpul testelor de laborator, nu şi în trafic.
Mai multe state au blocat vânzările anumitor modele VW, iar autorităţile de reglementare analizează măsuri de înăsprire a standardelor în domeniul emisiilor, pentru motoarele diesel.
Sursele au precizat că investigaţia din cadrul VW se concentrează pe Hackenberg, Hatz, principalii colaboratori ai lui Winterkorn pe vremea când conducea Audi, şi asupra lui Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen.
Neusser, la rândul lui suspendat din funcţie, a venit la VW de la Porsche, în 2011, cu mult după ce începuse producţia de motoare diesel. Acesta a refuzat să comenteze.
Izbucnirea scandalului, în Statele Unite, a dus la deschiderea unor investigaţii penale împotriva grupului şi a conducerii acestuia, în SUA ţi Europa.
Sub conducerea lui Winterkorn, Volkswagen a atins ţinta unor vânzări anuale de 10 milioane de vehicule la nivel mondial în 2014, cu patru ani înainte de termen. Grupul a devenit în primul semestru al acestui an cel mai mare producător de automobile din lume, depăşind pentru prima oară Toyota Motor.
Citește pe alephnews.ro: Eminescu și nevoia de poezie sunt salvarea într-o perioadă de criză contemporană. De ce avem nevoie de poet în epoca haosului digital
Citește pe www.zf.ro: În timp ce gazul din Marea Neagră deja a început să se vândă, România are o listă de 22 de centrale de energie care vor avea nevoie de peste 8 mld. metri cubi pe an, cam cât se va scoate anual din Neptun Deep. Care este stadiul pe fiecare proiect?
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Preşedintele Volkswagen: Scandalul emisiilor, o "criză existenţială" care poate fi depăşită
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk, Jeff Bezos și Mark Zuckerberg vor participa la ceremonia de învestire a lui Donald Trump. Ce invitați importanți vor fi prezenți
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Ţara care nu mai vrea să le cumpere străinii casele. Guvernul a impus taxe uriaşe pentru persoanele din afara UE care vin să cumpere proprietăţi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nu scăpăm! Vin ninsorile săptămâna viitoare și în București. Pe ce dată începe să ningă, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Motivul pentru care unele persoane se simt epuizate, imediat după ce se trezesc, dimineața, potrivit dr. neurochirurg Vlad Ciurea
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe