Jocurile Olimpice de la Tokyo se îndreaptă către un eşec economic

  • Jocurile Olimpice de la Tokyo se îndreaptă către un eşec economic de aproape 20 de miliarde de dolari.
  • Marile companii japoneze, în frunte cu Toyota, vor să se distanţeze de acest eşec anulând contractele de reclamă, relatează ZF.
Urmărește
3125 afișări
Imaginea articolului Jocurile Olimpice de la Tokyo se îndreaptă către un eşec economic

Sursa foto: Mediafaxfoto

Jocurile Olimpice de la Tokyo, născute dintr-o rivalitate regională, au făcut istorie încă înainte de a începe. Sunt primele unde organizatorii au renunţat la spectatori, aceasta după ce Tokyo a intrat din nou în stare de urgenţă din cauza COVID-19. O parte din sponsori s-au retras, iar pregătirile au costat 15,4 miliarde de dolari, de două ori mai mult decât se plănuise iniţial.

Insistenţa Japoniei de a organiza evenimentul are la bază, printre altele, rivalitatea dintre ţările din regiune. Coreea de Sud a avut JO de iarnă din 2018, iar Beijingul le va organiza în 2022. Tot capitala chineză a fost şi gazda JO de vară din 2008.

Delegaţiile de sportivi au sosit în campusurile olimpice în pofida ameninţării tulpinii Delta, care a determinat o creştere puternică a cazurilor pe tot cuprinsul Asiei, şi cu toate că nu aveau garanţia că jocurile vor începe într-un final.

„Sincer, nu m-am aşteptat ca Jocurile să se desfăşoare astfel. Am crezut că pandemia va fi dispărut sau se va fi temperat până în momentul de start, dar într-un fel problema s-a agravat“, a declarat preşedintele JO Tokyo 2020, Toshiro Muto. Acesta declara recent că nu exclude o anulare a jocurilor, potrivit CNN.

Coronavirusul este doar ultima, deşi cea mai mare provocare, pentru Jocurile Olimpice afectate de mai multe scandaluri timp de aproape un deceniu, de la un design de stadion abandonat, la o anchetă de dare de mită. Oficialii implicaţi iniţial nu mai sunt activi.

Iar costul oficial al Jocurilor Olimpice a suferit mai mult de o dublare, la 15,4 miliarde de dolari, faţă de estimarea iniţială, incluzând o sumă suplimentară de 3 miliarde de dolari, necesară pentru amânare şi măsurile de siguranţă COVID-19.

Susţinerea din partea publicului japonez s-a diminuat pe fondul temerilor privind răspândirea coronavirusului. Un sondaj recent arată că 34% din japonezi doresc anularea sau o nouă amânare a jocurilor.

Cele mai mari companii ale ţării au ales să se distanţeze, inclusiv sponsorul global Toyota Motor.

Bridgestone a decis deja să nu difuzeze reclame, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei. NTT intenţionează să difuzeze reclame cu atleţi. Nomura şi Mizuho vor continua să difuzeze reclame.

Între timp, din ce în ce mai multe companii japoneze decid să nu-şi trimită executivii la ceremonia de deschidere de mâine.

Lipsa de spectatori va schimba fără îndoială atmosfera jocurilor pentru atleţi, dar există şi un cost economic care va fi invizibil pentru spectatorii de acasă, în condiţiile în care există peste 60 de sponsori locali care se bazează pe interacţiuni directe cu fanii, notează The Conversation.

Jocurile sunt un pariu economic pentru oraşul sau regiunea aleasă să le găzduiască. Parteneriatele internaţionale şi locale sunt esenţiale pentru succesul evenimentului şi pentru generarea de venituri pentru stadioane, facilităţi şi transport.

Anul care a urmat deciziei de amânare a jocurilor a marcat plecarea ultimelor două persoane implicate în oferta câştigătoare a oraşului japonez. Fostul premier Shinzo Abe a demisionat din motive de sănătate, în timp ce preşedintele Jocurilor, Yoshiro Mori, s-a retras în februarie din cauza unor remarci sexiste, scrie Bloomberg. Unii văd întregul episod ca întărind argumentul că Jocurile Olimpice aduc câştiguri din ce în ce mai reduse oraşelor gazdă, chiar şi în lipsa unei crize sanitare.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici