Kaspersky Lab: Copiii din România sunt atraşi cel mai mult de site-urile de comunicare

Copiii români sunt interesaţi de site-urile de comunicare (47,66%), acestea fiind urmate de cele cu informaţii despre alcool, tutun şi droguri (26,05%) şi jocuri pe computer (13,13%), potrivit unui raport despre detecţiile făcute pe computerele folosite de către copii, publicat joi de Kaspersky Lab.

Urmărește
579 afișări
Imaginea articolului Kaspersky Lab: Copiii din România sunt atraşi cel mai mult de site-urile de comunicare

Kaspersky Lab: Copiii din România sunt atraşi cel mai mult de site-urile de comunicare

În România, copiii sunt atraşi cel mai mult de site-urile de comunicare, cu o proporţie de 47,66%. Dintre acestea, Facebook ocupă primul loc detaşat (90,56%), urmat de Google+ (3,32%) şi Twitter (2,34%). După site-urile de comunicare sunt cele cu informaţii despre alcool, tutun şi droguri (26,05%), iar pe locul al treilea jocurile pentru computer (13,13%). Cea mai populară platformă online de jocuri pentru copiii români este roblox.com (80,92%), urmată de minecraft.net (10,06%) şi steampowered.com (6,70%), se arată în studiul Kaspersky.

Potrivit analizei, copiii au accesat site-uri de comunicare (cum ar fi platforme de social-media, servicii de mesagerie sau de e-mail) în 61% din cazuri, comparativ cu 67% în anul precedent (din mai 2015 până în aprilie 2016). Jocurile au scăzut de la 11% la 9%, iar site-urile pentru adulţi reprezintă acum 1,2% faţă de 1,5%. În acelaşi timp, vizitele paginilor care conţin informaţii despre droguri, alcool, tutun reprezintă acum 14% din totalul detecţiilor, deşi cifra a fost de numai 9% de-a lungul perioadei de raportare precendente. Interesul pentru paginile despre software, audio şi video a crescut la 6% de la 3%.

Copiii care locuiesc în ţările arabe sunt cei mai interesaţi de site-urile de comunicare, unde 89% din detecţii au avut legătură cu site-urile de comunicare. Copiii din America de Nord folosesc computerele în acest scop cel mai puţin - doar 28% din cazuri. Site-urile despre droguri, alcool şi tutun sunt cele mai populare în America de Nord (32%), Oceania (30%) şi Europa de Vest (26%), pe când copiii din ţările arabe nu sunt interesaţi să acceseze aceste site-uri - doar 3% din cazuri. Categoria „Jocuri pentru calculator” urmează acelaşi model: sunt cel mai populare în America de Nord (20%), Oceania (20%), Europa de Vest (18%), dar foarte puţin populare în ţările arabe (2%).

Orientul Îndepărtat - care include ţări precum China, Singapore, Hong Kong, Macau, Taiwan, Japonia şi Coreea de Sud - iese în evidenţă prin categoria e-commerce, ajungând la 13% din detecţii, în vreme ce media globală este de doar 5%. Copiii din Orientul Îndepărtat folosesc, de asemenea, software şi site-uri pentru adulţi mai mult decât cei din alte regiuni.

Raportul acoperă 12 luni, din mai 2016 până în aprilie 2017, şi se bazează pe statistici anonime ale soluţiilor Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows şi Mac-uri, cu modulul de control parental activat. Acesta prezintă procentul de vizite sau tentative de vizitare a unor site-uri cu un conţinut potenţial dăunător care se încadrează într-una dintre cele mai populare şapte categorii prestabilite: mijloace de comunicare pe Internet; alcool, tutun, droguri; jocuri pentru calculator, software, audio, video, e-commerce, limbaj explicit, conţinut pentru adulţi.

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici