Kiabi nu a rezistat pe piaţa românească. Compania caută cumpărători pentru cele şase magazine

Retailerul francez de îmbrăcăminte Kiabi va ieşi de pe piaţa românească, unde a deschis primul magazin în anul 2009, în prezent fiind în căutarea unor parteneri care să preia cele şase magazine operate în România, a declarat pentru MEDIAFAX, Yann Le Blay, director în companie.

Urmărește
8577 afișări
Imaginea articolului Kiabi nu a rezistat pe piaţa românească. Compania caută cumpărători pentru cele şase magazine

Kiabi nu a rezistat pe piaţa românească. Compania caută cumpărători pentru cele şase magazine

"Căutăm pe cineva care să preia cele şase magazine pe care le deţinem în România, patru în Bucureşti şi câte unul în Constanţa şi Cluj-Napoca", a arătat Le Blay, director în cadrul subsidiarei din România.

Scăderea cifrei de afaceri în 2011 este principalul motiv pentru care compania a decis să se retragă din România.

Kiabi a investit circa 3 milioane de euro pentru cele şase magazine deschise în România, iar planurile companiei vizau dezvoltarea a 20 de unităţi pe piaţa locală până la sfârşitul anului 2014.

Retailerul are magazine în centrele comerciale Iris Shopping Center, din cartierul Titan, Grand Arena Berceni, Militari Shopping Center şi galeria Orhideea, toate din Bucureşti, precum şi în complexul Tom din Constanţa şi Polus Center din Cluj.

Compania este specializată în vânzarea de îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte, în unităţi comerciale cu o suprafaţă de 1.000-2.000 de metri pătraţi şi este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din Franţa.

Retailerul este deţinut de familia franceză Mulliez, proprietară a hipermarketurilor Auchan, a retailerului de articole sportive Decathlon, precum şi a lanţului de magazine de bricolaj Leroy Merlin. Kiabi are la nivel global circa 300 de magazine proprii şi în franciză, care generează afaceri de 1 miliard de euro.

În România, Kiabi este prezentă direct, iar potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor Publice, a avut afaceri în 2010 de 47,3 milioane de lei şi pierderi de 4,2 milioane de lei.

Kiabi este cel de-al doilea nume internaţional care anunţă ieşirea de pe piaţa locală în decurs de o săptămână. În urmă cu două zile, compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a anunţat că va închide săptămâna aceasta ultimele două restaurante pe care le mai avea pe piaţa locală, decizie care marchează ieşirea de pe piaţă a lanţului de fast food. Anterior, au fost închise alte trei locaţii, din Băneasa Shopping City, Plaza România şi Bucureşti Mall.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici