Lazea: Copiii cred că banii sunt făcuţi de zâne. Aşa au crezut şi părinţii la creditele cu buletinul

Copiii din grădiniţe şi învăţământul primar au răspuns la un test că banii sunt fabricaţi de zâne şi personaje din desene animate, a afirmat economistul-şef al BNR, Valentin Lazea, care apreciază că şi părinţii lor şi-au închipuit acelaşi lucru când au luat credite cu buletinul în 2005-2006.

Urmărește
907 afișări
Imaginea articolului Lazea: Copiii cred că banii sunt făcuţi de zâne. Aşa au crezut şi părinţii la creditele cu buletinul

Lazea: Copiii cred că banii sunt făcuţi de zâne. Aşa au crezut şi părinţii la creditele cu buletinul (Imagine: Octav Ganea/Publimedia)

"La un test dat copiiilor de grădiniţă şi învăţământ primar, aceştia au spus ca banii sunt fabricaţi de zâne şi personaje din desene animate. Problema este că şi mulţi dintre părinţii lor, adulţi, când s-au dus să ceară credite cu buletinul prin 2005-2006, probabil îşi închipuiau la fel, că banii sunt fabricaţi de zâne şi de personaje din desene animate. Şi, pentru că au avut experienţa că banii nu sunt fabricaţi de zâne şi mai trebuie daţi şi înapoi, au înţeles cât de importantă este educaţia financiară şi au fost de acord să-şi dea copiii la acest curs opţional", a declarat miercuri Lazea, la un seminar pe tema unui curs opţional de educaţie financiară pentru elevii din clasele III-IV.

Proiectul este derulat în prezent de Ministerul Educaţiei şi Banca Naţională a României, în cadrul căruia s-au înscris în acest an şcolar peste 45.000 de elevi şi cadre didactice din Bucureşti şi 41 de judeţe, faţă de circa 12.500 de elevi în anul şcolar precedent. Cei care participă la aces curs opţional reprezintă puţin peste 10% din totalul elevilor din clasele III-IV la nivel naţional.

Lazea apreciază că educaţia financiară este foarte importantă de la vârste cât mai mici, astfel încât copiii să poată lua în viitor decizii cât mai sănătoase, dar totodată trebuie educaţi şi adulţii.

"Întrebarea este nu numai ce ne facem cu copiii, ci ce ne facem cu adulţii privind educaţia financiară?! Am să vă spun un lucru la care m-am gândit şi poate trebuie să medităm asupra lui, ca toţi adulţii care intră într-o bancă să ceară un credit să completeze şi un test, un chestionar, să se vadă dacă ei ştiu ce înseamnă o dobândă, curs de schimb, risc valutar, pentru că a nu şti aceste lucruri şi te angajezi la un credit e ca şi cum te-ai urca într-o maşină să conduci pe şoselele ţării fără a avea carnet de conducere. Te pui pe tine în pericol şi-i pui şi pe ceilalţi", a spus economistul-şef al băncii centrale.

El consideră că, dacă societatea doreşte ca educaţia la nivel naţional să fie de calitate şi foarte serioasă, trebuie să pună accent pe intelect, nu pe resursele naturale, gândind că România este o ţară bogată.

"Trebuie să uităm că România este o ţară bogată, că avem grâne, aur, petrol, lemn etc. Toate ţările care s-au pus cu burta pe carte au pornit de la premisa «suntem săraci, trebuie să punem accent pe minţile noastre». Cât timp vom crede că aici avem sare, lemn, pâine şi aur nu ne vom pune de acord că trebuie să facem educaţie de calitate, iar cheia educaţiei de calitate este rigoarea şi calitatea, aceste aspecte diferenţiază ţările", spune Lazea.

Proiectul de educaţie financiară, iniţiat de Ligia Georgescu-Goloşoiu, expert principal la BNR, vizează extinderea către copiii din grădiniţe şi cei din ciclul gimnazial. Într-o primă etapă, Goloşoiu a lansat cartea "Educaţie financiară prin joc" dedicată preşcolarilor, elevilor din clasa pregătitoare şi clasa I.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici