- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.05.2014, 14:50)
- Ioan Dornescu
Licitaţiile pentru studiile de fezabilitate a 10 autostrăzi, întâmpinate cu 50 de contestaţii
CNADNR a primit 50 de contestaţii pentru documentanţia aferentă licitaţiilor prin care vrea să contracteze studii de fezabilitate necesare construcţiei a aproximativ 1.000 de kilometri de autostradă, unii dintre potenţialii ofertanţi cerând suspendarea procedurii.
Urmărește
338 afișări
Licitaţiile pentru studiile de fezabilitate a 10 autostrăzi, întâmpinate cu 50 de contestaţii (Imagine: Sebastian Marcovici/Mediafax Foto)
"În cursul lunii mai a apărut pe siteul de achiziţii publice zece proiecte de realizare a studiilor de fezabilitate pentru zece tronsoane de autostradă. Până vineri o să mai apară şi alte şase proiecte majore de realizare de autostradă pentru elaborarea, revizuirea sau reactualizarea studiilor de fezabilitate. Condiţiile au fost schimbate tocmai pentru a conduce la o bună calitate a produsului transmis către CNADNR, pentru a preîntâmpina problemele existente acum pe celelalte tronsoane de autostradă (...). Urmare a acestui aspect, am primit între 1 mai şi 12 mai 50 de contestaţii care acum sunt în analiză la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Se solicită, printre altele, suspendarea procedurilor de achiziţie publică, lucru care înseamnă decalarea cu cel puţin 2-3 luni a termenelor", a declarat Horia Nicolae, director al direcţiei de pregătire contracte din CNADNR, la conferinţa ZF Construction & Infrastructure Summit ’14.
CNADNR estimează că va plăti până la 78 milioane euro, inclusiv TVA, pentru contractarea unor studii de fezabilitate necesare construcţiei a 10 autostrăzi, însumând 975 kilometri, iar firmele interesate să participe la licitaţie au termen până la 17 iunie pentru depunerea ofertelor.
Studiile vor fi comandate pentru autostrăzile Braşov - Bacău (170 kilometri), Bacău - Paşcani (77 kilometri), Buzău - Focşani (67,3 kilometri), Bucureşti - Alexandria (80,5 kilometri), Focşani - Bacău (120 kilometri), Paşcani - Siret (100 kilometri), Ploieşti - Buzău (75 kilometri), Alexandria - Craiova (140 kilometri), Craiova - Calafat (85 kilometri) şi Bucureşti - Giurgiu (60 kilometri).
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cornel Oţelea, singurul handbalist român care a câştigat de trei ori titlul mondial, a murit
-
Elon Musk reacţionează la comentariile privind gestul său de la învestirea lui Trump: „Atacul este atât de obosit”
-
Războiul din Ucraina, ziua 1064. Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
"Sperăm că instituţiile abilitate vor analiza cu stricteţe şi corect şi o să constate că lucrurile nu sunt chiar aşa", a spus Nicolae.
Prezent la eveniment, Laurenţiu Plosceanu, preşedintele ARACO, a criticat documentaţia aferentă respectivelor proceduri, afirmând că unele condiţii cerute participanţilor sunt abuzive sau nelegale.
El a adus ca argumente, printre altele, termenele "exagerat de scurte" impuse, încălcări de drepturi privind încasarea preţului contractual în termenele maximale convenite legal, interzicerea subcontractării către foşti competitori în cadrul procedurii, impunerea unor riscuri imposibil de configurat sau elemente privind dreptul de proprietate asupra produsului.
"Această documentaţie trebuie refăcută", a spus Plosceanu.
În replică, reprezentantul CNADNR a adus unele explicaţii de ordin legal în redactarea documentaţiei şi a precizat că autoritatea contractantă a apelat inclusiv la experţi din zona academică pentru aceste proiecte, adăugând că atitudinea potenţialilor ofertanţi este surprinzătoare.
El a admis că, pornind de la experienţele anterioare, o bună parte din riscuri a fost transferată către prestatori, precizând însă că şi valoarea estimată a studiilor este una considerabilă, astfel încât furnizorii "să se mobilizeze exemplar".
"Într-adevăr, referitor la riscuri, am analizat mai în detaliu şi am identificat trei categorii de riscuri, aparţinând prestatorului, beneficiarului şi terţelor instituţii care intervin în buna colaborare dintre părţi. O să încercăm să cuantificăm aceste riscuri în conformitate cu solicitările din contestaţii şi să propunem către CNSC, după finalizarea analizei, o măsură de remediere, în special la riscurile care nu sunt legate nici de noi, nici de prestatori", a spus Nicolae.
CNADNR intenţionează să liciteze în acest an proiecte pentru elaborarea sau refacerea unor studii de fezabilitate necesare construcţiei a aproape 1.800 de kilometri de autostradă.
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat în aprilie că România va avea o reţea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020. În ultimii doi ani au fost inauguraţi 242 kilometri, reţeaua de autostrăzi însumând în prezent 646 de kilometri.
În acest an vor fi inauguraţi până la 100 kilometri de autostradă, a spus miercuri reprezentantul CNADNR.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Ce s-a ales de Octavian BELLU. Ce job „normal” și-a luat și unde s-a angajat, după retragerea din gimnastică
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe