Marja de profit a Apple coboară la un nivel nemaivăzut de la lansarea iPhone

Marjele de profit ale Apple coboară la niveluri nemaivăzute de la debutul iPhone în 2007, întrucât concurenţa şi lipsa lansărilor de noi produse inovatoare pun presiune pe companie să coboare preţurile, potrivit Bloomberg.

Urmărește
869 afișări
Imaginea articolului Marja de profit a Apple coboară la un nivel nemaivăzut de la lansarea iPhone

Marja de profit a Apple coboară la un nivel nemaivăzut de la lansarea iPhone (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Temerile legate de declinul preţurilor au cauzat declinul cu 33% al acţiunilor Apple de la nivelul record de 705,7 dolari înregistrat la 21 septembrie. Cotaţia Apple a avut în intervalul respectiv cea mai slabă evoluţie dintre cele incluse în componenţa indicelui american S&P 500. Apple a anunţat, săptămâna trecută, că directorii companiei analizează transferul unor sume mai importante din lichidităţi către acţionari, după o propunere a unui investitor ca Apple să plătească mai mult din fondurile de 137 de miliarde de dolari.

Scăderea marjelor brute ale Apple de la 45% la 39% în ultimul trimestru a fost cauzată de introducerea iPad mini, a altor produse cu costuri de producţie mai ridicate dar şi de reducerea preţurilor unor produse existente, potrivit datelor companiei. Dacă Apple nu lansează un dispozitiv revoluţionar cu preţ ridicat, acţiunile vor rămâne sub presiune, notează Bloomberg.

"Va fi aproape imposibil pentru Apple să-şi menţină marjele pe care le-a avut în ultimii ani. Au putut cere aproape orice preţ au vrut pentru produsele lor, dar concurenţa se intensifică", a declarat David Yoffie, profesor la Harvard Business School.

Una dintre principalele provocări este scăderea vânzărilor iPhone, cel mai profitabil şi mai bine vândut produs, reprezentând 56% din venituri. Samsung, HTC şi alţi rivali introduc smartphone-uri şi tablete mai ieftine şi cu tot mai multe funcţii, bazate pe sistemul de operare Android.

Marja brută, sau cât câştigă Apple după ce plăteşte materii prime, forţa de muncă şi producţia pentru iPhone-uri, iPad-uri, Mac-uri şi alte produse, este estimată să scadă la 37,5-38% în acest trimestru, faţă de 47% în perioada similară a anului trecut.

Unul din produsele care ar putea îmbunătăţi marja Apple ar fi un ceas cu funcţii pentru convorbiri telefonice, acces la internet şi servicii de localizare, afirmă Poonam Goyalm analist Bloomberg. Un astfel de ceas de mână s-ar putea vinde la mult sub 200 de dolari, în intervalul de preţ cu cea mai mare creştere de vânzări. Apple ar putea avea o marjă de 50% pentru un ceas de mână, a spus Goyalm.

Două noi produse care vor fi probabil introduse de Apple în acest an, un televizor şi un iPhone mai ieftin, vor fi mai puţin profitabile şi vor afecta marjele companiei, afirmă Michael Morgan, analist la ABI Research.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici