Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţul pentru revizuirea studiului la autostrada Comarnic-Braşov

Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţurile de intenţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, şi pentru construcţia centurii de sud a Capitalei în regim de autostradă, care vor fi realizate în parteneriat public-privat.

Urmărește
438 afișări
Imaginea articolului Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţul pentru revizuirea studiului la autostrada Comarnic-Braşov

Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţul pentru revizuirea studiului la autostrada Comarnic-Braşov (Imagine:Adi Pliclisan/Mediafax Foto)

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, se află într-o vizită în Marea Britanie, unde, printre altele, a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.

"Am discutat despre creşterea capacităţii administrative de gestionare a proiectelor în PPP ca să putem manageria aceste proiecte. În acest sens, am înfiinţat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii săi vor primi asistenţă la realizarea proiectelor. Trebuie spus că Marea Britanie este lider în proiecte de PPP şi acordă asistenţă pentru astfel de proiecte în peste 40 de ţări", a declarat Nazare agenţiei MEDIAFAX.

Ministrul a discutat despre modalitatea prin care România poate primi asistenţă şi din partea Băncii Europene de Investiţii, care are o divizie specializată pentru proiecte PPP.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.

Un alt proiect Ministerului Transporturilor este construcţia unui inel de circulaţie în regim de autostradă în jurul Bucureştiului, evaluat la aproximativ 900 milioane euro.

România are în prezent 370 km de autostradă, pe rutele Bucureşti-Cernavodă, Bucureşti-Piteşti şi Câmpia Turzii-Gilău. Totodată, anul trecut au fost deschise circulaţiei, fără însă a fi finalizate, tronsoanele Timişoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanţa (aproximativ 8 km) şi Medgidia-Constanţa (circa 25 km).

În prezent se află în execuţie alţi 434 km (4,09 miliarde euro), în curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) şi în curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici