- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (13.09.2013, 18:56)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor vrea extinderea zonei libere din Constanţa
Ministerul Transporturilor propune extinderea regimului de zonă liberă în porturile din administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa cu 233 de hectare, în portul Midia, operaţiunea urmând să genereze facilităţi vamale pentru firme şi creşterea traficului de mărfuri.
Urmărește
693 afișări
Ministerul Transporturilor vrea extinderea zonei libere din Constanţa (Imagine: Adrian Pogingeanu/Mediafax Foto)
"Prin proiectul de Hotărâre a Guvernului se va extinde regimul de zonă liberă în portul Midia pe o suprafaţă de teren de 2.337.491 metri pătraţi. Prin extinderea regimului de zonă liberă în portul Midia, operatorii economici vor beneficia de facilităţi vamale conform legislaţiei în vigoare şi, totodată, se vor dezvolta şi moderniza noi facilităţi pentru operarea mărfurilor, care vor duce la creşterea traficului de mărfuri în port", se spune în nota de fundamentare a unui proiect de Hotărâre de Guvern iniţiat de Ministerul Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Premierul român Marcel Ciolacu, primit la Downing Street de prim-ministrul britanic Keir Starmer
-
Ciolacu şi Ciucă se ceartă ca ţaţele: Când eşti neputincios, devii şi disperat şi nervos
-
Trump l-a nominalizat pe Pete Hegseth la Apărare: anti-NATO, anti-Europa, vedetă a talk-show-urilor Fox News
Suprafaţa pe care se extinde regimul de zonă liberă în portul Midia este delimitată la nord de primăria comunei Corbu, la sud de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral şi primăria comunei Năvodari, la est de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral şi la vest de Rompetrol Rafinare şi primăria comunei Năvodari, potrivit anexei proiectului.
Portul Midia are 833 hectare, din care teritoriul portuar ocupă 233 hectare, iar diferenţa este reprezentată de suprafaţa de apă aferentă. Portul asigură firmelor facilităţi portuare pentru operarea mărfurilor generale, a animalelor vii, a produselor petroliere.
Infrastructura porturilor Constanţa, Midia, Mangalia, Tomis şi Basarabi aparţine domeniului public al statului şi este concesionată de către Ministerul Tranporturilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
"În porturile Constanţa şi Basarabi, unde s-a instituit regimul de zonă liberă, operatorii economici beneficiază de facilităţi vamale, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Situaţia creată a dus la
dezvoltarea de noi facilităţi pentru operarea mărfurilor şi implicit la creşterea traficului de mărfuri. În vederea continuării acestei dezvoltări se propune extinderea regimului de zonă liberă în portul
Midia", potrivit documentului.
Autorii proiectului arată că în incinta portului a fost finalizat cel mai mare terminal maritim de gaz petrol lichefiat (GPL) din ţară, cu o capacitate de stocare de 4.000 mc, cu potenţial de a deveni unul dintre cele mai importante unităţi de acest tip din Europa Centrală şi de Est.
Totodată, infrastructura portuară a portului permite dezvoltarea unor terminale specializate care vor duce la creşterea traficului de mărfuri.
Conform datelor prezentate pe site-ul Ministerului Transporturilor, Zona Liberă Constanţa-Sud este amplasată în partea sudică a portului Constanţa şi are o suprafaţă de 134,6 hectare, împărţită în trei platforme. Din anul 1997, aceasta s-a extins în complexul portuar Basarabi, formându-se Zona Liberă Basarabi, care funcţionează ca sucursală a Zonei Libere Constanţa - Sud şi are o suprafaţă de 11,4 hectare, din care 0,7 hectare acvatoriu.
În România mai funcţionează alte cinci zone libere, respectiv Sulina, Galaţi, Brăila, Giurgiu şi Curtici-Arad.
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe