- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.03.2018, 21:50)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul Transporturilor, despre autostrada Bucureşti-Ploieşti: Dacă nu va fi gata la timp, ne mutăm pe şantier/ Când va începe efectiv lucrările la Autostrada Sibiu-Piteşti
Lucrările pentru finalizarea intrării în Bucureşti, zona Petricani, a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti ar trebui încheiate „până începe anul şcolar 2018-2019”, iar dacă nu vor fi gata la timp „ne mutăm pe şantier”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
Urmărește
18740 afișări
Ministrul Transporturilor, despre autostrada Bucureşti-Ploieşti: Dacă nu va fi gata la timp, ne mutăm pe şantier
„Dacă aceşti greci (n.n.- Aktor SA, constructorul desemnat împreună cu Euroconstruct Trading 98 să continue execuţia) nu vor încheia lucrările la timp, ne mutăm pe şantier. Tronsonul acela ar trebui să fie gata până la începutul anului şcolar”, a declarat Lucian Şova, într-o emisiune la Antena 3.
Lucrările la acest tronson, între Şoseaua Petricani şi Centura Capitalei, erau programate să fie gata în 2015, dar contractul a fost reziliat. Noul contract a fost semnat în februarie 2016 cu asocierea SC Aktor SA (Grecia) şi SC Euroconstruct Trading ’98 SRL (România). Statul va plăti aproape 130 de milioane de lei fără TVA, iar lucrările trebuie finalizate - potrivit contractului - până în august 2018.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Mişcarea prin care românii ar putea avea un preţ mult mai mic la gaz din 2026. ”Ne-am putea decupla de la acest mecanism”
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
Lucian Şova a mai precizat că acest tronson se încadrează în cei 60 de kilometri de autostradă despre care spusese recent că vor fi daţi „cu siguranţă” în folosinţă în 2018. De asemenea, tronsonul respectiv este vizat să fie luat în compania-antrepriză a statului, în cazul în care lucrările vor întârzia. „Cu această antrepriză avem în proiect să finalizăm două lucrări: Centura Sucevei şi - dacă întârzie - tronsonul de la Petricani a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti”, a spus ministrul Transporturilor.
Lucian Şova: Noua companie de autostrăzi va fi operaţionalizată săptămâna viitoare
Săptămâna viitoare, respectiv la începutul lunii aprilie, noua companie de autostrăzi „va fi operaţionalizată”, iar transferurile de personal deja au început, a anunţat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
„Compania naţională de autostrăzi va fi operaţionalizată săptămâna viitoare. Au început deja transferurile de personal şi vor fi şi angajări. Sper ca noul personal să fie mai performant decât cel de la CNAIR”, a spus Lucian Şova, într-o emisiune la Antena 3.
Declaraţia vine în contextul în care, la începutul lunii februarie, unele surse dădeau ca sigură renunţarea la proiectul Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere.
Proiectul Ordonanţei de Urgenţă 55/2016, care a divizat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), ar putea fi respins în Parlament, afirmau - în februarie - surse politice.
CNIR ar urma să preia următoarele proiecte: modernizarea Centurii Sud Bucureşti; realizarea ringului II Centura Sud Bucureşti; realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti; realizarea autostrăzii Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni; realizarea drumului expres Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani.
Lucian Şova: Excavatoarele vor porni pe şantierul Autostrăzii Sibiu-Piteşti înainte de 2020
Primele lucrări efective pe şantierul viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti vor începe „înainte de anul 2020”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
„Vom vedea prima cupă de excavator pe şantierul Sibiu-Piteşti înainte de anul 2020, dacă pregătirile vor continua în ritmul de acum. Apreciez că înainte de 2020 vor începe lucrările”, a spus Lucian Şova, într-o emisiune la Antena 3.
La data de 8 martie, documentaţia pentru Contractul destinat proiectării şi execuţiei secţiunii 4 a Autostrăzii Piteşti-Sibiu a fost trimisă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP) pentru verificare şi validare, anunţa, într-un comunicat din aceeaşi zi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)
După finalizarea acestei etape, Contractul pentru proiectare şi execuţie va putea fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), pentru ofertare.
Potrivit CNAIR, proiectarea acestei secţiuni ar urma să dureze 16 luni, iar execuţia lucrărilor 44 de luni. Perioada de garanţie pentru calitatea lucrărilor, stabilită prin documentaţie este de minim 60 de luni.
Secţiunea 4 a Autostrăzii Piteşti-Sibiu, este cuprinsă între localităţile Tigveni şi Curtea de Argeş şi are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km de tunel, care vor fi construiţi în zona de traversare a dealului Momaia.
„În acest moment se află în procedură de elaborare documentaţiile pentru loturile 2 şi 3 ale acestei autostrăzi”, a precizat CNAIR.
Anul trecut au fost scoase la licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, iar la ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.
La termenele de depunere a ofertelor pentru secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti au fost înregistrate 8 oferte pentru Secţiunea 5 (Curtea de Argeş - Piteşti) şi 9 oferte pentru Secţiunea 1 (Sibiu-Boiţa).
Potrivit CNAIR, pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cuprinsă între Curtea de Argeş şi Piteşti (km 92+600 – 122+950), cu o valoare estimată, fără TVA, de 1,83 miliarde de lei, au fost depuse 8 oferte:
1. Astaldi SpA
2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA
3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement SRL
5. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
8. Asocierea Trameco SA - Vahostav SK as - Construcţii Erbaşu SA - Vega '93 SRL - East Water Drillings SRL.
Durata contractului este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.
Având în vedere noile prevederi legale în domeniul achiziţiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptată în SEAP şi poate fi accesată doar dupa finalizarea etapelor de evaluare a DUAE şi a propunerilor tehnice.
Secţiunea 5 este amplasată în judeţul Argeş, are o lungime de 30,35 kilometri, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi va continua paralel cu râul Argeş, până la actuala centură a Municipiului Piteşti.
De asemenea, potrivit CNAIR, pentru secţiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti au fost depuse 9 oferte:
1. Astaldi SpA
2. Construcţii SA
3. Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA - SC Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - SC Retter Projectmanagement SRL
5. Porr Construct SRL
6. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
7. Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
8. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
9. Asocierea Trameco SA - Vahostav S.K. a.s. – Construcţii Erbaşu S.A. - East Water Drillings SRL.
Valoarea estimată a primei secţiuni a autostrăzii Sibiu-Piteşti, fără TVA este de 765,8 milioane de lei. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.
Lotul 1 aferent Secţiunii 1, cuprins între km 0+000 şi km 13+170, va începe în zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localităţii Veştem. În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig-Mârşa-Tălmaciu-Sadu, până în zona Boiţa, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu DN7.
Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la vest la est.
Citeşte şi: Acţiunile Amazon se prăbuşesc după ce presa a dezvăluit că Trump ar fi discutat despre un tratament fiscal preferenţial pentru firmă. Pierderi de zeci de miliarde, într-o singură zi
Citeşte şi: Bosch construieşte o fabrică la Simeria pentru maşini de spălat. Vor fi create peste 700 de locuri de muncă
Citeşte şi: Teodorovici: Guvernul va introduce plafonul pentru IMM şi rambursarea taxei de mediu pe bază de CNP
Citeşte şi: CFR va prezenta cinci variante de conexiune feroviară dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
Citeşte şi: Marius Pîrvu este noul preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua Administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Acţiunile Amazon se prăbuşesc după ce presa a dezvăluit că Trump ar fi discutat despre un tratament fiscal preferenţial pentru firmă. Pierderi de zeci de miliarde, într-o singură zi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Povestea româncei care a creat una dintre cele mai importante afaceri româneşti, cu care a devenit şi miliardară in euro
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Regina Întunericului rupe tăcerea, la o zi după înmormântarea secretă a lui Prigoană: 'Nu și-a dorit să fie văzut mort!'
CANCAN.RO
Cât a plătit acest bucureștean, în localul lui Mugur Mihăiescu, pentru un singur ou ochi și o porție de mămăligă, cu brânză și smântână
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe