Ministrul Transporturilor: Susţinem conectarea Europei de Caucaz şi de Asia Centrală prin Portul Constanţa

Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a declarat, joi, la Constanţa, că sunt prevăzute proiecte de investiţie pentru toate modurile de transport care să sprijine direct fluxul de mărfuri spre şi dinspre Portul Constanţa şi susţine coridoarele care traversează România.

Urmărește
412 afișări
Imaginea articolului Ministrul Transporturilor: Susţinem conectarea Europei de Caucaz şi de Asia Centrală prin Portul Constanţa

Ministrul Transporturilor: Susţinem conectarea Europei de Caucaz şi de Asia Centrală prin Portul Constanţa

Alexandru Răzvan Cuc a deschis, joi, „Silk Road Summit” în Portul Constanţa, declarând că susţine conectarea Europei de Caucaz şi Asia Centrală prin Portul Constanţa.

„Este un pas foarte important! După cum vedeţi, avem aici strânse autorităţi din partea tuturor statelor care participă la acest proiect, denumit Drumul Mătăsii, un proiect foarte important care face legătura dintre Marea Caspică şi Marea Neagră, Portul Constanţa fiind un pod am putea spune pentru preluarea mărfurilor şi transportul mărfurilor pe Dunăre”, a declarat ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Cuc, dezvoltarea activităţii în Portul Constanţa reprezintă o prioritate majoră a Ministerului Transporturilor, regăsită în documentele strategice programatice realizate până acum, fiind principalul motiv pentru care a fost alocată o sumă importantă de bani dedicată investiţilor în zona portuară, atât din bugetul Comisiei Europene cât şi de la bugetul de stat.

„Vorbim de peste 1,1 miliarde de euro care sunt dedicate strict investiţiilor, până în 2030. (…) Sunt investiţii care trebuie făcute în port. Aici ne referim şi la modernizarea infrastructurii feroviare, infrastructurii rutiere pentru a prelua tot acest volum de mărfuri”, a spus ministrul, precizând că toate aceste investiţii au finanţarea asigurată şi se pot lansa achiziţiile publice pentru realizarea documentaţiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrări.

El a mai apreciat că pe lângă aceste investiţii trebuie acţionat şi pe alte planuri astfel încât să fie fidelizate actualele fluxuri de mărfuri ce tranzitează portul Constanţa, dar şi să fie atrase noi fluxuri prin valorificarea superioară a coridorului european Dunăre - Main - Rhine şi prin dezvoltarea coridorul strategic dintre România - Georgia - Azerbaidjan - Kazahstan - Turkmenistan - Uzbekistan şi China.

„Am avut o întâlnire la începutul lunii aprilie cu vicepremierul din Turkmenistan şi discutam despre acest coridor deosebit de important. M-ar interesa foarte mult să facem o întâlnire în patru, cu Azerbaidjanul, Georgia şi Turkmenistanul pentru a identifica exact volumele de mărfuri care sunt aduse pe această rută, pentru a putea fi şi noi pregătiţi a le prelua prin diverse ferry-uri (feriboturi - n.r.), pe care ar trebui să le achiziţionăm. În momentul de faţă avem două ferry-uri la CFR Marfă, dar din păcate ele nu sunt funcţionale în parametri în care ar trebui să funcţioneze, în sensul că au un consum destul de ridicat de combustibil şi timpii sunt foarte lungi de parcurgere a drumului. Ştim foarte bine că utilitatea acestui coridor este parcurgerea mărfurilor într-un timp foarte scurt astfel încât să devină competitivi faţă de alte mijloace de transport”, a mai afirmat Răzvan Cuc.

Ministrul spune că aceste coridoare care traversează România, respectiv coridorul Rin-Main-Dunăre şi coridorul Orient/Est - Mediteraneean, sunt coridoare multimodale, care presupun proiecte complexe de instalare şi dezvoltare a infrastructurii specifice, oportunităţi care să permită pătrunderea pe piaţă a mijloacelor de transport pe bază de combustibili alternativi, precum şi crearea unor reţele corespunzătoare de alimentare, de depozitare şi transport ca marfă a acestor tipuri de combustibili.

„Prin aceste demersuri susţinem dezvoltarea coridorul strategic dintre Romania - Georgia - Azerbaijan - Kazakhstan - Turkmenistan - Uzbekistan şi China. Doresc să vă asigur de tot sprijinul Ministerului Transporturilor pentru a dezvolta această veritabilă poarta maritimă a Europei, ca un port nu doar al României, ci şi al tuturor ţările din Europa Centrală”, a afirmat Răzvan Cuc.

De asemenea, ministrul Transporturilor a mai spus că şi Coridorul Pan-European 4, atât rutier, până la Nădlac, cât şi feroviar, care duce la Curtici, este prioritar pentru dezvoltarea Portului Constanţa.

„Coridorul 4 feroviar este prioritar pentru noi. Se lucrează pe toate tronsoanele astfel încât să mărim viteza trenurilor de marfă la 120 de kilometri pe oră. Coridorul Constanţa - Bucureşti este deja modernizat, trebuie achiziţionat şi materialul rulant, care să ruleze cu viteză sporită, iar pe celelalte tronsoane, vorbim de Braşov - Sighişoara, este lansată proiectarea şi execuţia deja pe SEAP, proiect de 1,2 miliarde de euro. Se lucrează între Sighişoara şi Simeria, Simeria - Radna - Gurasada, s-au semnat contractele în acest an. Sunt contracte de 1,6 miliarde de euro. Restul tronsonului până la Curtici este modernizat. În 2020 vom avea modernizat pentru a se circula cu viteză sporită, că vorbim pentru marfă, 120 de kilometri, mă interesează şi călătorii, dar aici vorbim de marfă în primul rând”, a mai declarat Cuc.

„Silk Road Summit” este un eveniment organizat în premieră în România, în Portul Constanţa, care aduce împreună a factorilor decizionali, autorităţi de stat, autorităţi portuare, companii private, pentru a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia - Europa, prin Portul Constanţa.

Oficialităţi din statele Drumului Mătăsii, reprezentanţi ai ambasadelor, oameni de afaceri şi comunitatea portuară din Portul Constanţa s-au reunit pentru a dezbate tematica Drumului Mătăsii şi pentru a stabili noi relaţii de cooperare în domeniul transportului şi schimbului de mărfuri pe această rută.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici