Ministrul Transporturilor: Ungaria va termina doar la primăvară autostrada până la Nădlac

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că Ungaria va termina abia la primăvară autostrada până la Nădlac, în timp ce segmentul de la Pecica până la graniţă va fi circulabil din decembrie, dar se va putea ieşi din ţară tot prin vama actuală din Nădlac, printr-o bretea rutieră de şase kilometri.

Urmărește
2043 afișări
Imaginea articolului Ministrul Transporturilor: Ungaria va termina doar la primăvară autostrada până la Nădlac

Ioan Rus (Imagine: Codrin Prisecaru/ Mediafax Foto)

Ministrul Ioan Rus a fost prezent, joi după-amiază, pe autostrada Nădlac-Arad, pentru a inspecta stadiul lucrărilor, el declarând presei că este "surprins" să afle că Ungaria va termina partea sa de autostradă, de la Mako la graniţă (parte din Coridorul IV Pan-european), abia în primăvara anului viitor, în timp ce România va avea şosea circulabilă până la graniţă în decembrie, mai exact segmentul de la Pecica la Nădlac, adică lotul I, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Am aflat cu surprindere că facem autostrada mai repede decât ungurii, ne-am apucat cu o hărnicie deosebită să lucrăm", a spus ministrul Ioan Rus.

Directorul şantierului de pe partea română, Adrian Adler, a precizat că, deşi autostrada va fi circulabilă în decembrie, ieşirea din ţară se va face tot prin actualul punct de frontieră de la Nădlac.

"Până la sfârşitul anului vom putea da în circulaţie autostrada. Din informaţiile noastre, legătura cu Ungaria nu se va putea face întrucât partea maghiară nu termină lucrările în acest sezon. Va fi un drum de legătură cu DN 7, de şase kilometri, aflat în execuţie, pe care se va putea circula prin actuala vamă Nădlac", a declarat Adler.

El a adăugat că traficul greu nu va putea folosi această bretea rutieră care va leaga autostrada de Nădlac, pentru că nu există condiţii de aşteptare în coloană a autocamioanelor pentru ieşirea din ţară, avându-se în vedere că pe DN 7 există aproape în permanenţă coloane de automarfare.

"Autocamioanele din Vama Nădlac nu vor putea aştepta şi pe drumul de legătură cu vama, pentru că va avea doar două benzi", a spus Adler, care a propus ca doar autoturismele şi autocarele să aibă acces pe segmentul de autostradă dintre Pecica şi Nădlac.

Adler a precizat că se fac eforturi pentru a se finaliza şi primii şase kilometri din segmentul cuprins între Pecica şi Arad (lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad), astfel încât de la Arad la graniţă să se circule pe şoseaua de mare viteză.

"Facem eforturi ca pentru lotul doi să finalizăm primii şase kilometri de legătură cu DN 7. Aici avem probleme cu vremea, cu ploile, pentru că sunt 70.000 de metri cubi de umplutură pentru terasamente de realizat", a spus Adler.

Referitor la conexiunea de la frontieră a autostrăzii realizate de România cu cea din Ungaria, Adrian Adler a spus că este necesar cât mai repede un acord guvernamental între cele două ţări privind punctul de trecere a frontierei. Acest punct ar urma să fie realizat pe teritoriul României, în urma unei înţelegeri cu Ungaria, care prevede ca pe teritoriul acestui stat să fie un punct la Borş, pentru o viitoare autostradă care va trece pe acolo.

Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorţiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.

CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade. Contractul de proiectare şi execuţie al autostrăzii Nădlac-Arad şi drum de legătură, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit în 19 decembrie, în urma unei licitaţii deschise, pentru preţul cel mai scăzut.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului doi, în lungime de 16,6 kilometri, după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%, câţiva kilometri fiind neasfaltaţi.

Astfel, asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl va finaliza lucrările la cel de-al doilea lot, între Pecica şi Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţa că în 26 septembrie a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie la Autostrada Nădlac-Arad şi Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat. Contractul a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl România SRL şi are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA.

Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi sume de la bugetul de stat (15%).

Lucrările se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri. Contractul vizează finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrăzii şi varianta de ocolire a oraşului Arad.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici