Ministrul Turismului, după ce au apărut informaţii că logo-ul României va fi ilustrat cu o oaie: "Frunza lui Udrea" nu poate fi schimbată până în 2020. Este o temă falsă! / Daea: Oaia este o statuie vie / Reacţia lui Traian Băsescu

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat că înlocuirea "frunzei lui Udrea" cu o oaie este o temă falsă şi că brandul nu poate fi schimbat până în 2020.

Urmărește
2880 afișări
Imaginea articolului Ministrul Turismului, după ce au apărut informaţii că logo-ul României va fi ilustrat cu o oaie: "Frunza lui Udrea" nu poate fi schimbată până în 2020. Este o temă falsă! / Daea: Oaia este o statuie vie / Reacţia lui Traian Băsescu

Ministrul Turismului: "Frunza lui Udrea" nu poate fi schimbată până în 2020. Este o temă falsă!

"Este o temă falsă. Brandul nu poate fi schimbat până în 2020. Este vorba de un proiect cu fonduri europene", a precizat, pentru Mediafax, ministrul Turismului.

Fostul preşedinte Traian Băsescu a reacţionat  şi el la acest subiect. 

"Ministrul Turismului s-ar gândi să schimbe brandul de ţară pentru turism. Foarte bine, este oricând loc de mai bine. Problema este că ministrul ar vrea să fim reprezentaţi de Mioriţa, o baladă tristă, adică de o oaie sau eventual de cei trei ciobani care se omoară între ei. Sunt convins că, dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, cu siguranţă, ministrul ar fi foarte bine reprezentat", a spus Băsescu

 

Reamintim că, într-un interviu acordat Mediafax la scurt timp după preluarea mandatului, Mircea-Titus Dobre preciza: "Nu putem modifica nimic până în 2020. Vorbim despre acel logo reprezentat de imaginea unei frunze. A fost un proiect finanţat din fonduri UE şi suntem obligaţi să nu modificăm nimic până în anul 2020".

La rândul său, ministrul Agriculturii, Petre Daea, s-a declarat pentru folosirea oii ca brand de ţară. El a explicat că "oaia este o statuie vie".

"Oaia este o statuie vie. Argumente sunt în străfundul analizei pentru fiecare. (...)Uitaţi-vă în orice parte a ţării, cât de frumos e acest animal pe păşunile verzi ale ţării româneşti. Frunza o are toata lumea, dar oile ca-n România, nu. Lângă oaie, găseşti o frunză, dar lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie”, a spus, marţi, ministrul Agriculturii, Petre Daea, potrivit Antena 3.

Pe de altă parte, în urmă cu şapte ani, România era ironizată de săptămânalul The Economist cu privire la frunza din brandul de ţară. Publicaţia scria: "Atragerea turiştilor printr-o campanie care a început cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxă cale, dar în România s-ar putea să meargă".

The Economist făcea referire la faptul că un designer belgian cedase în urmă cu ceva timp drepturile de autor asupra desenului, pe care se bazează elementul central al logo-ului campaniei de promovare turistică a României şi că acest logo poate fi cumpărat cu 250 de euro, fiind folosit de câteva companii din Europa.

Ministerul Turismului, condus în 2010 de Elena Udrea, a ales ca asocierea THR ¬ Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA ¬ Taylor Nelson Sofres să realizeze brandul turistic al României.

Presa a arătat la acea vreme că, în afara banilor alocaţi de la bugetul de stat pentru promovarea României, Elena Udrea, în calitate de ministru al Turismului, a avut la dispoziţie 75 de milioane de euro, nerambursabili, pentru promovarea brandului turistic prin Programul Operaţional Regional, Axa 5, operaţiunea “Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.

Însă, alţi 190.000 de euro au fost cheltuiţi pentru spectacolul de lansare a frunzei. Locul ales a fost Expoziţia Mondială care a avut loc în iunie 2010 la Shanghai, China.

De asemenea, fostul ministru al Turismului a plătit peste 2,5 milioane de euro pentru promovarea “frunzei” în timpul Galei “Bute”, care a avut loc la Bucureşti, precum şi la mai multe meciuri susţinute de Lucian Bute în străinătate.

Pe de altă parte, ministerul a realizat în 2011 o campanie amplă de promovare a brandului turistic pe trei canale TV cu acoperire internaţională: CNN, Euronwes şi Eurosport. Conform datelor postate, la acea vreme, pe site-ul ministerului, valoarea celor trei contracte a fost de circa cinci milioane de euro, cu TVA inclusă.

Grindeanu: Domnul Daea nu e la Turism, ci la Agricultură - Sigur, agricultura are legătura cu oaia

Premierul Sorin Grindeanu a declarat, marţi, că i-a cerut ministrului Turismului, Mircea Dobre, clarificări cu privire la eventuala schimbare a brandului de ţară - frunza să fie schimbată cu o oaie, precizând că acest lucru nu este posibil, chiar dacă frunza este o variantă "discutabilă".

"Nu poate să fie (oaia - n.r.) brandul României, pentru că până în 2020, pe fonduri europene când s-a făcut această siglă şi acest brand... e o frunză. Discutabilă şi alegerea din urmă cu câţiva ani, să clarificăm lucrurile", a declarat premierul Grindeanu.

El a mai spus că i-a cerut în cursul zilei clarificări ministrului Turismului, Marius Dobre.

"Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi, să văd despre ce este vorba, că nu am văzut declaraţia domnului Daea, care nu e la Turism, ci la Agricultură... Sigur, agricultura are legătura cu oaia, dar ceea ce a fost important a fost clarificarea pe care i-am cerut-o domnului Dobre legat de acest subiect. Discuţia pe care a avut-o în acel comitet de promovare a României, nu de schimbare a siglei sau a frunzei, ci de promovare a României şi prin promovarea unor lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Mioriţa şi aşa mai departe. Până la schimbarea siglei e cale lungă şi am văzut că domnul ministru Dobre a clarificat acest subiect”, a explicat premierul.

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, că înlocuirea "frunzei lui Udrea" cu o oaie este o temă falsă şi că brandul nu poate fi schimbat până în 2020.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici