O firmă înfiinţată cu 100 de dolari împrumutaţi are o cifră de afaceri de 9,5 milioane euro: ”După Revoluţie nu existau piese de schimb, cererea era foarte mare. Şi atunci am identificat această nişă”

Vasile Vita a pus bazele, în 1991, unei afaceri de distribuţie a componentelor electronice la Cluj, pornind cu un capital de 100 de dolari, şi aceia împrumutaţi. După ce a cărat marfa cu o geantă, pe tren, din Polonia, firma s-a dezvoltat, ajungând în acest an la o cifră de afaceri de 9,5 mil.euro.

Urmărește
3219 afișări
Imaginea articolului O firmă înfiinţată cu 100 de dolari împrumutaţi are o cifră de afaceri de 9,5 milioane euro: ”După Revoluţie nu existau piese de schimb, cererea era foarte mare. Şi atunci am identificat această nişă”

O firmă înfiinţată cu 100 de dolari împrumutaţi are o cifră de afaceri de 9,5 milioane euro

Vasile Vita a absolvit în 1986, la Cluj-Napoca, Facultatea de Electronică şi Telecomunicaţii, iar după Revoluţie a identificat o nişă pentru a începe o afacere la care se pricepea, cea a distribuţiei de componente electronice, în special pentru televizoare, iar firma a numit-o ”Vitacom Electronics”.

”În 1991 era nevoie de orice, nu exista aproape nimic. După Revoluţie, televizoarele au devenit un bun la care râvnea fiecare român, mai ales cele color, dar s-au lovit de o problemă. Începuse importul de televizoare second-hand, care se mai stricau. Nu existau piese de schimb, nu existau componente, cererea a fost foarte mare. Şi atunci am identificat această nişă şi am început cu componente electronice, o afacere în domeniul pe care îl studiasem în facultate. Am fost norocos din acest punct de vedere. În timp, am început şi alte afaceri în alte domenii, dar nefiind în domeniul meu de expertiză nu prea au mers şi am înţeles că trebuie să rămân în domeniul pe care îl stăpânesc”, a spus Vita.

Începutul a fost greu, proaspătul antreprenor fiind nevoit să aducă marfa din Polonia, cu trenul, transportată în geantă.

”La început am adus strict trei produse – tranzistori, diode şi filtre ceramice cu care se trăgeau în bandă televizoarele aduse din străinătate. Mergeam până în Varşovia după marfă, era obositor, călătoream şi de două ori pe săptămână cu trenul, am stat în picioare sau, uneori, dormeam pe scara de la cuşetă, ca să nu dorm direct pe podea. Aduceam marfa în geantă, o vindeam la service-uri care reparau televizoare, mă reîntorceam. Am pornit cu un capital de 100 de dolari, şi aceia împrumutaţi”, a povestit Vasile Vita.

Încet-încet, afacerea s-a dezvoltat, iar antreprenorul clujean a început să îşi distribuie marfa prin ţară, după ce a reuşit să îşi cumpere un autoturism în rate.

”Plecam luni prin ţară şi când mi se termina marfa mă întorceam. Până prin 1996, afacerea a crescut, dar puţin, pentru că nu dispuneam de capital şi nici nu am accesat credite pentru că era nevoie de garanţii foarte mari. A fost greu. Dar o dezvoltare puternică a intervenit în evoluţia firmei în 1996 când partenerul din Olanda mi-a acordat, doar pe baza unei convorbiri telefonice, un credit comercial de 250.000 de mărci germane. A fost pe bază de încredere. Atunci am reuşit să prind avânt”, a spus antreprenorul clujean.

Înainte de anul 2000, trendul a început să se schimbe, nu se mai reparau aparatele electronice, tehnologia se schimbase, astfel încât afacerea s-a reorientat spre accesorii şi consumabile în domeniul electronicii şi produselor electrocasnice, şi s-a început vânzarea de conectică, baterii, becuri, memorii pentru telefoane, acesorii pentru calculatoare, marfa fiind adusă din China şi Taiwan.

”Dacă am pornit, iniţial, cu trei tipuri de produse, acum desfacem în jur de 400 de produse . Am văzut că se pot câştiga bani din această afacere, am avut rezultate şi, timp de cinci ani, la început, tot profitul l-am reinvestit în firmă. În acest an, vom ajunge la o cifră de afaceri de 9,5 milioane de euro”, a mai spus Vasile Vita.

Vitacom Electronics are, în prezent, deschise nouă magazine de retail la nivel naţional, din care opt în afara municipiului Cluj-Napoca, dar şi depozite în Cluj-Napoca şi Bucureşti, şi un număr de peste 100 de angajaţi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici