Operatorii aerieni vor putea alimenta aeronavele cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi

Companiile de transport aerian au obţinut acordul final din partea unei agenţii americane de standardizare pentru alimentarea aeronavelor cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi obţinuţi din plante necomestibile şi deşeuri organice, transmite Bloomberg.

Urmărește
277 afișări
Imaginea articolului Operatorii aerieni vor putea alimenta aeronavele cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi

Operatorii aerieni vor putea alimenta aeronavele cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Decizia publicată de ASTN International din SUA permite transportatorilor aviatici să utilizeze combustibili care să includă în proporţie de până la 50% biocarburanţi precum cei obţinuţi din alge şi rumeguş.

Transportatorii aerieni, care generează 2% din emisiile de dioxid de carbon la nivel mondial, vor putea astfel să reducă poluarea.

"Suntem foarte mulţumiţi să vedem aprobarea primului grup de biocarburanţi pentru aviaţie", a declarat Billy Glover, vicepreşedinte pentru mediu şi politica aviaţiei la Boeing.

Companiile de transport aerian au efectuat deja teste de zbor folosind astfel de combustibili.

Grupul Air France-KLM a operat pe 29 iunie prima cursă comercială folosind un amestec care include ulei pentru gătit.

Din septembrie, compania intenţionează să facă 200 de zboruri test, pe ruta Amsterdam-Paris.

Boeing a efectuat un zbor transatlantic cu carburant pe bază de camelină (plantă oleaginoasă).

General Electric, cel mai mare prpducător de motoare de avioane la nivel mondial, nu anticipează ca noii carboranţi să influenţeze funcţionarea motoarelor.

Uniunea Europeană vrea de anul viitor să oblige operatorii aerieni fie să reducă emisiile poluante, fie să cumpere certificate de dioxid de carbon

Între companiile care vor profita de deschiderea pieţei carburanţilor pentru aviaţie, de 139 miliarde de dolari, se află Neste Oil din Finlanda, Solazyme din SUA şi Honeywell International.

Este un moment de demarcaţie pentru industria aviatică şi producătorii de biocarburanţi, a declarat Roberto Rodriguez Labastida, analist la Bloomberg New Energy Finance.

Honeywell şi-a licenţiat tehnologia către Gap Energia SGPS din Portugalia, Rentech din SUA, ENI din Italia şi Petroleo Brasileiro din Brazilia.

Airbus estimează că, până în 2030, biocarburanţii vor reprezenta 30% din consumul său de combustibili.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici