- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.04.2014, 17:33)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorii portului Constanţa se unesc pentru a cumpăra acţiuni la compania care îl administrează
O parte dintre operatorii şi agenţii din portul Constanţa, reuniţi în cadrul organizaţiei patronale "Operatorul Portuar", au decis să înfiinţeze o companie de investiţii prin care să cumpere acţiuni la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime.
Urmărește
479 afișări
Operatorii portului Constanţa se unesc pentru a cumpăra acţiuni la compania care îl administrează (Imagine: Adrian Pogingeanu/Mediafax Foto)
"«Operatorul Portuar» are acelaşi interes ca şi Administraţia Porturilor Maritime. Interesul nostru este să dezvoltăm portul, să creştem fluxul de mărfuri şi să utilizăm capacităţile cât mai bine", a declarat agenţiei MEDIAFAX Niculae Duşu, acţionar al operatorului portuar Socep Constanţa, unul dintre membrii patronatului interesat să preia acţiuni la port.
În cadrul organizaţiei patronale "Operatorul Portuar" activează aproximativ 30 de operatori portuari şi agenţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Acţionarul majoritar al Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa este Ministerul Transporturilor, cu 60% din titluri, în vreme ce Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare participaţii de 20%.
Ministerul Transporturilor intenţionează să cedeze 13% din acţiuni Primăriei Constanţa şi să listeze pe bursă o participaţie de 14% din capital.
"În acest fel vom avea un echilibru perfect între autoritatea centrală şi autoritatea locală, adică Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primăria Constanţa va avea 33%, asigurând în acest fel egala reprezentare a intereselor centrale şi locale în portul Constanţa, 34% ajungând în sferă privată. (...) Avantajul scoaterii pe bursă a 14% este reprezentat de transformarea Administraţiei Portului Constanţa în companie publică, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operaţiunilor, pentru că fără această transparentizare nu este posibilă listarea pe bursă. Acest lucru va duce în mod evident la creşterea investiţiilor în portul Constanţa şi în mod inevitabil la creşterea activităţii economice a operatorilor privaţi", a declarat la finele lunii martie ministrul Transporturilor, Dan Şova.
Duşu a precizat că membrii organizaţiei patronale au decis să participe împreună la privatizarea portului pentru a avea "o singură voce" în cadrul operaţiunii, dar participaţiile fiecăruia în cadrul vehicului de investiţii nu au fost deocamdată stabilite.
"Plasamentul în acţiunile Administraţiei Portuare este unul bun, cred eu. În rest, eşti un investitor, un acţionar, să faci în aşa fel încât administraţia portuară să funcţioneze pe principii de eficienţă şi să-şi atingă obiectivele. De mulţi ani de zile, din cauza schimbării permanente a conducerii, au fost multe lucruri lăsate deoparte", a spus Duşu.
Omul de afaceri este şi proprietarul producătorului de materiale de construcţii Celco Constanţa.
Referindu-se la preluarea de către Primăria Constanta a unui pachet suplimentar de acţiuni, Duşu a afirmat: "Nu cred că este o mare problemă. Poate că este mai bine, sunt constănţean, îmi convine ca oraşul să aibă deţinere acolo. Dar, cu cât se privatizează mai repede, cu atât mai bine, pentru că atunci influenţa politicului se diminuează, intrăm pe principiul de eficienţă, urmărirea activităţii corecte şi a intereselor portului".
Ministrul Transporturilor a afirmat în urmă cu o lună că evaziunea din Portul Constanţa trece de 40%, iar preţurile pentru închirierea danelor sunt prea mici.
Pe de altă parte, Consiliul Local Constanţa l-a desemnat săptămâna trecută pe reprezentantul său în AGA Administraţiei Porturilor Maritime să verifice nivelul chiriilor în port, pentru a vedea dacă sunt operatori care plătesc mai puţin decât alţii.
Cooperarea dintre Administraţia Porturilor Maritime şi Autoritatea Portului Rotterdam a fost unul dintre subiectele discutate miercuri de Dan Şova cu ministrul Comerţului Exterior din Olanda, Lilianne Ploumen.
"Partea olandeză şi-a reiterat interesul de a participa în calitate de partener strategic în dezvoltarea Portului Constanţa, datorită potenţialului acestuia. Zona de Sud a Portului este de interes major pentru investitorii străini, Autoritatea Portului Rotterdam fiind unul dintre cei care şi-au exprimat interesul. Pentru investiţia din Zona de Sud a Portului Constanţa este posibil a fi folosită şi noua Lege a Parteneriatului Public - Privat", a anunţat ministerul Transporturilor, într-un comunicat.
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa estimează un profit brut de 38,2 milioane lei în acest an, cu 34% mai mare faţă de cel prevăzut în bugetul aprobat pentru 2013, şi a programat investiţii de 449,79 milioane lei, în creştere cu 26% faţă de nivelul bugetat anul trecut.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe