(P) Cum să alegi locuinţa potrivită? Interviu cu Tomoiu Gabriela

Urmărește
2052 afișări
Imaginea articolului (P) Cum să alegi locuinţa potrivită? Interviu cu Tomoiu Gabriela

(P) Cum să alegi locuinţa potrivită? Interviu cu Tomoiu Gabriela

Care a fost ideea de la care aţi pornit această afacere, doamna Tomoiu Gabriela?

Încă de la începutul acestei afaceri ne-am propus să aducem o schimbare pe piaţa imobiliară din România. Ne-am dorit să venim în întâmpinarea clienţilor cu oferte cât mai cuprinzătoare, adaptate cerinţelor actuale ale clienţilor. Scăderea economiei româneşti din ultimii ani şi toată zarva de pe piaţa imobiliară de dinainte de 2007 a condus la maturizarea acesteia. Clientul analizează mult mai atent ceea ce urmează să cumpere, urmărind să investească pe termen lung, în schimbul unor preţuri cât mai avantajoase. De aceea, am pornit de la premisa că o dezvoltare mai lentă pe termen lung este mult mai sănătoasă şi câştigă încrederea clienţilor.

Cum funcţionează sistemul de vânzări?

Din punct de vedere al vânzărilor, putem spune că am avut succesîn toate proiectele realizate până la acest moment. În mare parte, acest lucru se datorează faptului că imobilele construite de firma noastră sunt peste medie din punct de vedere calitativ. Utilizăm materiale de calitate superioară şi vă pot spune cu certitudine că acest lucru face diferenţa dintre noi şi alţi investitori zonali.

Exact asta urma să vă întreb...ce factori au contribuit la succesul proiectelor dumneavoastră?

Într-adevăr, orice client îşi doreşte calitate, însă pe lângă acest aspect, consider că experienţa de peste 12 ani pe care am acumulat-o în acest domeniu are o pondere mare în ceea ce am realizat. De-a lungul anilor am dobândit capacitatea de a înţelege că fiecare client are propriile sale cerinţe şi standarde. În plus, profesionalismul echipei se datorează unor oameni cu care ne implicăm în proiecte de mulţi ani. Aceşti specialişti au evoluat odată cu noi şi cu standardele impuse de noul trend din piaţa imobiliară.

În ce zone s-au derulat proiectele dumneavoastră?

Am început să dezvoltăm primele proiecte în Sibiu înainte de 2007, după care în Bucureşti în mai multe zone. Ca să vă spun mai exact, în ultimii doi ani am construit în Floreasca, Dristor, Calea Călăraşilor şi Mihai Bravu.

De ce aceste zone din Bucureşti? Aveţi vreun motiv special pentru care aţi ales să investiţi aici?

Aş începe această explicaţie printr-un citat ce aparţine marelui afacerist american Donald Trump „ location, location, location”, care evident înseamnă „locaţie, locaţie, locaţie”. Zona Floreasca de exemplu este o zonă cu pretenţii, în care calitatea şi stilul arhitectural modern primează. În zone ca acestea accentul se pune pe calitate şi confort, nu pe costurile investiţiilor.

Însă, trebuie să nu uităm că fiecare proiect este condiţionat şi de forma terenului disponibil pentru construcţii. De aceea, nu veţi întâlni imobile similare în locaţii diferite, deoarece terenul disponibil variază. În concluzie, alegerea locaţiilor s-a făcut atât în funcţie de terenul disponibil, dar şi strategic, astfel încât oamenii să beneficieze de mijloace de transport în imediata apropiere, şcoli, zone verzi, magazine etc.

Ce ne mai puteţi spune despre materialele folosite la aceste imobile?

După cum am mai spus, clienţii sunt foarte atenţi când vine vorba de calitate. În cazul nostru, aş putea să vă dau câteva exemple de colaboratori şi produse folosite de echipa noastră. În ceea ce priveşte betonul, noi suntem primii dezvoltatori de construcţii civile care au folosit beton autocompactant de la Holcim. Acest tip de beton are o rezistenta cu 30% mai mare faţă de cel obişnuit - timpul de întărire este mult mai scurt, decofrarea are loc mai rapid, iar lista de avantaje continuă. Deci, Holcim este un partener de încredere, cu care colaborăm de 8 ani.

Termopanele sunt de calitate superioară de asemenea. În ultimii 3 ani s-au folosit termopane Tripan, sticlă Saint Gobain, cu profil de 6 camere şi multe alte accesorii atent selecţionate. La capitolul uşi, Rav Bariach Israel sau Maco sunt branduri de bază în proiectele dezvoltate de noi. Pentru tencuieli şi finisaje folosim numai produse Baumit, polistiren de la Austrotherm.

Cum reusesc clienţii să intre în posesia acestor imobile? Recurg la împrumuturi bancare?

Da,cca 75% din clienţi achiziţionează o locuinţă prin credit bancar.Acest fapt este încurajator pentru piaţa imobiliară - clienţii au încredere în veniturile lor, în sistemul bancar,începând să facă angajamente pe termen lung.

Ce sfaturi aveţi pentru tinerii care îşi doresc o locuinţă?

Pentru cei care vor să achiziţioneze o locuinţă pentru uz propriu, le-aş recomanda să analizeze mai mulţi factori: distanţa până la locul de muncă,accesul rapid la metrou şi alte mijloace de transport, existenţa unor grădiniţe şi şcoli în apropiere şi alte facilităţi esenţiale pentru confortul lor.

Pentru investiţie se pot urmări zone cu o dezvoltare foarte dinamică şi rapidă, unde valoarea poate creşte uşor. Şi bineînţeles, în  zonele centrale în care valoarea în mod cert nu va scădea în cazul unor fluctuaţii pe piaţă.Acest lucru s-a văzut în perioada de criză, când zonele centrale au avut o rată de scădere mult mai mică.

Pentru a fi sigur de investiţia făcută, clientul ar trebui să meargă împreună cu o persoana de specialitate care să verifice cartea tehnică a construcţiei,condica de betoane,calitatea tuturor materialelor folosite care ţin de performanţa clădirii, astfel încât riscul de a cumpăra o locuinţăîntr-o clădire necorespunzătoare să fie eliminat.

O listă cu persoane autorizate pentru a verifica aceste acte şi calitatea construcţieigasiţi accesând site-ul IS

http://www.proiectare-constructii.ro/wp-content/uploads/2013/12/lista-experti-tehnici-bucuresti.pdf

Acestea sunt recomandările noastre.

Vă mulţumim pentru interview-ul acordat!

Multumesc şi eu!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici