Parte din Pachetul Mobilitate 1, care dezavantaja transportatorii români, suspendată de CJUE

Curtea Europeană de Justiţie a suspendat din Pachetul Mobilitate 1 obligaţia întoarcerii vehiculului la unul dintre centrele operaţionale în termen de 8 săptămâni de la plecare. Această măsură dezavantaja transportatorii români. Fostul ministru Lucian Bode a criticat măsura şi acum vine cu reacţie.

Urmărește
190 afișări
Imaginea articolului Parte din Pachetul Mobilitate 1, care dezavantaja transportatorii români, suspendată de CJUE

Parte din Pachetul Mobilitate 1, care dezavantaja transportatorii români, suspendată de CJUE

„Mă bucură decizia Curţii Europene de Justiţie care a dat dreptate României suspendând din Pachetul Mobilitate 1 obligaţia întoarcerii vehiculului la unul dintre centrele operaţionale în termen de 8 săptămâni de la plecare. În anul 2020, în cel mai greu an pentru transportul de marfă din România ca urmare a efectelor pandemiei, a mai venit o lovitură pentru transportatorii români prin adoptarea de către Parlamentul European a pachetului Mobilitate 1 care îi discrimina şi dezavantaja pe transportorii din estul Europei. Încă din perioada negocierilor acestui pachet legislativ poziţia României a fost una fermă şi corectă, interesul nostru ca stat fiind să protejăm transportatorii români pe piaţa transporturilor rutiere din Uniunea Europeană”, a spus, sâmbătă, Lucian Bode, care a fost ministru al Transporturilor.

Acum, decizia CJUE este „o victorie a tuturor celor care, începând cu anul 2020, sub guvernarea liberală, de când am iniţiat această acţiune, în calitate de ministru al transporturilor, au continuat-o şi au dus-o la bun sfârşit obţinând o decizie favorabilă României”.

În decembrie 2019, Lucian Bode, în calitate de ministru, şi-a exprimat dezamăgirea şi a prevăzut disfuncţionalităţi în lanţurile de aprovizionare europene, fragmentarea pieţei transporturilor şi creşterea netă a emisiilor din transporturi.

„În forma actuală, prevederile acestui Pachet de iniţiative Mobilitate I vor avea un impact sever asupra transportatorilor români, a economiei naţionale şi europene şi a climei, din perspectiva emisiilor de CO2 din transportul rutier. Sunt aspecte ce nu sunt corect reglementate, astfel încât Pachetul Mobilitate I să prevadă măsuri echitabile tuturor transportatorilor din Europa. Trebuie accentuată nevoia de unitate pe piaţa europeană şi nu de diviziune între statele periferice din punct de vedere geografic si cele din centrul Europei", a declarat la acea vreme Lucian Bode.

Acesta a adăugat că legislaţia europeană ar trebui să vizeze valori ale Uniunii Europene precum siguranţa şi securitatea rutieră, îmbunătăţirea mediului de lucru pentru şoferi şi reducerea emisiilor climatice.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici