Peugeot Citroen se pregăteşte de concedieri masive. Sunt vizaţi 10.000 de angajaţi numai în Franţa

PSA Peugeot Citroen (PSA) vrea să concedieze în acest an până la 10.000 dintre angajaţii din Franţa, sau 10% din personalul din ţară, scăderea vânzărilor forţând reduceri de costuri, a declarat marţi un oficial sindical, citat de Bloomberg.

Urmărește
318 afișări
Imaginea articolului Peugeot Citroen se pregăteşte de concedieri masive. Sunt vizaţi 10.000 de angajaţi numai în Franţa

Peugeot Citroen se pregăteşte de concedieri masive. Sunt vizaţi 10.000 de angajaţi numai în Franţa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Numai în Franţa, vor creşte ţinta pentru concedieri la 8.000 - 10.000", a declarat într-un interviu pentru Bloomberg Christian Lafaye, liderul celui de-al doilea sindicat al angajaţilor PSA.

Peugeot SA, al doilea mare constructor de automobile din Europa, anunţa în noiembrie că urma să concedieze pe continent 6.000 de angajaţi. Cifra anunţată de liderul sindical reprezintă extinderea acestei măsuri.

Directorul general al companiei, Philippe Varin, a declarat săptămâna trecută, într-o întâlnire cu sindicatele, că producătorul auto trebuie să-şi crească ţinta de economii pentru acest an, de la 1 miliard de euro.

În primele cinci luni, vânzările Peugeot în Europa au scăzut cu 15%, în timp ce piaţa auto în ansamblu s-a contractat cu 7,3%. Acţiunile companiei au atins în luna iunie minimul utlimilor 23 de ani.

La finele anului trecut, PSA avea puţin peste 100.000 de angajaţi în Franţa, respectiv 209.000 la nivel mondial.

Fabricile companiei din Aulnay (3.300 de angajaţi) şi Rennes sunt în pericol de a fi închise, în linie cu strategia europeană a partenerului General Motors, a spus în iunie un alt lider sindical. GM a anunţat, la jumătatea lunii iunie, că va închide fabrica Opel din Bochum, Germania, la sfârşitul anului 2016.

"Problema este că nu ai nevoie de redimensionarea capacităţii fabricilor, trebuie doar să le închizi. Prin restrângerea activităţii fabricilor, ai putea ajunge în situaţia să ai o slăbiciune cronică în privinţa profitabilităţii", comentează un analist al UBS Londra specializat în piaţa auto.

Acţiunile Peugeot au crescut marţi la Paris cu 2%, după ce au scăzut cu 72% în ultimele 12 luni. Valoarea de piaţă a constructorului de automobile este de numai 2,7 miliarde euro, mai puţin decât a luat statul român la privatizarea BCR.

PSA a intrat în martie într-o alianţă strategică cu GM, grupul american devenind al doilea mare acţionar Peugeot după familia fondatoare. GM a plătit 320 milioane euro pentru un pachet de 7% din acţiunile companiei franceze. Tot în martie, PSA a vândut acţiuni noi de 1 miliard de euro acţionarilor existenţi şi a anunţat vânzări de active, inclusiv renunţarea la o participaţie la divizia profitabilă de camioane Gefco.

Venitul Peugeot pe angajat a fost anul trecut de 286.634 euro, faţă de 317.432 euro la Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, potrivit datelor Bloomberg. Profitul net pe angajat a fost de 2.813 euro la compania franceză, faţă de 30.698 euro la VW.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici