Peugeot pregăteşte o majorare de capital de 3 miliarde euro, cu un investitor chinez şi guvernul francez

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, pregăteşte o majorare de capital de 3 miliarde euro prin emisiune de acţiuni noi, compania chineză de stat Dongfeng şi guvernul francez urmând să preia participaţii egale, potrivit unor surse.

Urmărește
126 afișări
Imaginea articolului Peugeot pregăteşte o majorare de capital de 3 miliarde euro, cu un investitor chinez şi guvernul francez

Peugeot pregăteşte o majorare de capital de 3 miliarde euro, cu un investitor chinez şi guvernul francez (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

China Business News scria săptămâna trecută că Dongfeng Motor Corp., partenerul Peugeot pe piaţa chineză, vrea să preia 30% din acţiunile grupului francez pentru 10 miliarde yuani (1,2 miliarde euro).

PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez, a reafirmat că este în căutare de finanţare pentru investiţii şi extinderea în afara Europei, având în vedere că cererea de pe continent se alfă la minimul ultimilor 20 de ani.

"Peugeot analizează evoluţii industriale şi comerciale cu diverşi parteneri, inclusiv implicaţiile financiare care ar rezulta din acestea. Nicunul dintre aceste proiecte nu a ajuns încă la maturitate", se arată într-un comunicat transmis luni de companie, care nu a făcut alte precizări, scrie Bloomberg.

Peugeot şi Dongfeng au anunţat în luna septembrie că discută extinderea parteneriatului. O investiţie de la compania chineză ar consolida situaţia financiară fragilă a Peugeot şi ar contribui la finanţarea proiectelor de extindere în afara Europei.

Vânzările Peugeot depind încă într-o măsură semnificativă de evoluţia pieţei europene, unde înmatriculările de automobile sunt în scădere de 6 ani şi au atins minimul ulimilor 20 de ani.

Parteneriatul Peugeot-Dongfeng produce automobile în China.

Acţiunile Peugeot au scăzut luni la Paris cu până la 12% şi se tranzacţionează în scădere cu 7,8%. Totuşi, titlurile companie au crescut de peste două ori în acest an. Capitalizarea de piaţă a constructorului auto este de 4,04 miliarde euro.

Consiliul de Administraţie al Peugeot va discuta despre atragerea unui investitor la o şedinţă convocată săptămâna viitoare, după raportarea rezultatelor financiare pentru trimestrul al treilea, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situaţiei.

Dongfeng a anunţat în luna septembrie că a început "evaluarea preliminară" privind o posibilă investiţie la Peugeot.

Directorul general al Peugeot, Philippe Varin, a declarat în septembrie că ia în calcul toate variantele de extindere a parteneriatului cu Dongfeng, dar se concentrează pe cooperarea industrială înaintea oricăror legături financiare.

Peugeot are de asemenea o alianţă cu grupul american General Motors.

"Ceea ce contează este că PSA poate dezvolta aceste parteneriate pentru a-şi stabiliza situaţia. Strategia industrială, partenerii industriali trebuie să fie în prim plan", a declarat luni la un post de radio ministrul francez al Finanţelor, Pierre Moscovici.

Peugeot a înregistrat în primul semestru o pierdere operaţională de 510 milioane euro la divizia producătoare de automobile. Compania restructurează operaţiunile din Franţa pentru a reduce cheltuielile, având în plan 11.200 de disponibilizâri şi închiderea unei fabrici din apropierea Parisului.

Preluarea unei participaţii de peste 30% la Peugeot de către un singur investitor ar putea întâmpina obstacole de natură juridică, dar şi opoziţia principalilor acţionari, familia Peugeot şi General Motors. Autoritatea franceză a pieţelor financiare AMF a arătat săptămâna trecută că orice investitor care preia cel puţin 30% dintr-o companie listată trebuie să facă o ofertă pentru toate acţiunile.

Familia Peugeot deţine în prezent 25,5% din acţiuni şi este cel mai mare acţionar, controlând de facto compania.

Acţionarii Peugeot au votat în aprilie să confere managementului prerogativa de a emite acţiuni noi sau obligaţiuni convertibile în valoare de până la 50% din capitalul existent la data de 12 martie 2013. Acţionarii actuali au dreptul de preempţiune în orice emisiune de acţiuni sau obligaţiuni convertibile care depăşeşte 20% din capital.

GM a preluat anul trecut 7% din acţiunile Peugeot pentru a consolida alianţa celor doi producători auto. General Motors mai deţine în Europa mărcile Opel şi Vauxhall şi are pierderi pe continent.

Conform acordului dintre cele două companii, GM poate ieşi din alianţă în eventualitatea unei schimbări semnificative a acţionariatului Peugeot.

Orice emisiune de acţiuni depinde şi de discuţiile cu sindicatele. Conducerea Peugeot s-a întâlnit săptămâna trecută cu sindicatele din Franţa, cărora le-a cerut acceptul pentru reducerea plăţilor pentru ore suplimentare şi îngheţarea salariilor, promiţând în schimb creşterea producţiei şi investiţii pe plan local în următorii trei ani. Sindicatele trebuie să decidă dacă acceptă planul până la 22 octombrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici