Piaţa auto a avut în primele trei luni cel mai dinamic trimestru din ultimii opt ani

Piaţa auto a avut în perioada ianuarie-martie 2017 cel mai dinamic trimestru din ultimii opt ani, potrivit ultimei analize efectuate de Autovit.ro, platforma profesională de anunţuri auto din România.

Urmărește
454 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto a avut în primele trei luni cel mai dinamic trimestru din ultimii opt ani

Piaţa auto a avut în primele trei luni cel mai dinamic trimestru din ultimii opt ani

Comparând atât datele publice oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cât şi datele din site înregistrate în primele trei luni ale anului versus perioada ianuarie-martie 2016, specialiştii Autovit.ro au ajuns la concluzia că în primul trimestru s-au înregistrat recorduri la toate categoriile – atât la maşini noi, fiind înmatriculate peste 22.000 de vehicule, cât şi la cele rulate – peste 128.000. Iar reînmatriculările s-au situat şi ele la aproape 130.000 de unităţi, doborând toate recordurile din ultimii ani şi semnalând, în acelaşi timp, o revenire la o situaţie de normalitate privind ponderea acestora în piaţa tranzacţiilor auto.

„Pentru noi nu este complet surprinzătoare evoluţia pieţei, dacă luăm în considerare faptul că la început de an întotdeauna cererea pentru maşini este mai mare, iar eliminarea timbrului de mediu a survenit tot în primele luni. Încă de acum trei ani am previzionat că eliminarea timbrului de mediu va genera o creştere a pieţei de maşini noi, pe lângă alte efecte benefice ale deblocării ofertei interne. Dacă se menţin creşterile de până acum pe tot parcursul anului, piaţa maşinilor noi poate depăşi 110.000 de unităţi, iar cea a vehiculelor rulate, din import, şi a celor reiîmatriculate va atinge 600.000 de unităţi”, explică Cristian Cojocaru, Sales Manager la Autovit.ro.

Potrivit aceleiaşi analize, piaţa maşinilor noi a avut o creştere de 27,6% în primul trimestru în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar unele mărci precum Opel, Citroen, Ford şi Renault au avut avansuri de peste 50%. În schimb, liderul – Dacia - a crescut sub media pieţei, cu numai 11%. Iar piaţa maşinilor second-hand din import s-a dublat în primul trimestru versus ianuarie-martie 2016 şi s-a apropiat de 130.000 de unităţi. „Numărul masiv al înmatriculărilor de maşini din import înregistrat în februarie va avea ca efect în următoarea perioadă şi o creştere a pieţei de reînmatriculări, peste valorile normale. Volkswagen a rămas cea mai populară marcă printre cei care au ales modele second-hand, peste 34.000 de exemplare fiind înscrise în circulaţie în primul trimestru”, arată autorii analizei.

„Dacă privim statistic doar, e posibil să asistăm la un record de importuri la maşinile rulate. Realist vorbind însă, mecanismele cererii şi ofertei vor regla singure piaţa. Se vede de altfel că, în luna martie, piaţa auto reflectată prin valorile înmatriculărilor a revenit la normal. În plus, este de aşteptat ca autorităţile să vină cu o nouă formă de taxare auto în cursul acestui an”, declară Cristian Cojocaru.

Dacă piaţa autovehiculelor rulate se va regla mai devreme sau mai târziu, piaţa vehiculelor noi ar putea depăşi 110.000 de unităţi vândute în 2017, ajutată şi de Programul Rabla estimat să debuteze la jumătatea lunii mai.

Pe Autovit.ro a continuat să se consolideze aspectul calitativ: a crescut ponderea maşinilor de peste 20.000 de euro, de la 14% din totalul anunţurilor în 2016, la 18% în prezent, în timp ce ponderea maşinilor de sub 5.000 de euro a scăzut cu aproape zece puncte procentuale, până la 30%. Cel mai consistent palier de preţ rămâne între 5.000 şi 10.000 de euro: 28% din maşinile scoase la vânzare pe Autovit.ro se încadrează în acest segment. La acest palier de preţ, cele mai multe anunţuri sunt pentru Volkswagen (22%) şi BMW (10%). În categoria autoturismelor de peste 20.000 euro, 31% dintre anunţuri aparţin mărcii BMW, iar 29% Mercedes-Benz.

Analiza Autovit.ro mai arată că s-au produs unele schimbări importante şi la capitolul vârstei medii a maşinilor listate: „faţă de acum un an, ponderea maşinilor produse după 2011 a urcat de la 31%, la 42%, în timp ce maşinile mai vechi de 14 ani reprezintă 12%, cu cinci procente mai puţin decât acum un an”.

În privinţa puterii motorului, cel mai bine reprezentat interval este cel al maşinilor cu 80-120 CP, cu 30% din anunţuri. Faţă de 2016, a scăzut cu câteva procente ponderea maşinilor cu motoare mai mici de 80 CP şi a crescut ponderea celor cu peste 200 CP.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici