Piaţa românească de soluţii software ERP ar putea creşte anul viitor la 106 milioane euro

Piaţa de soluţii software şi servicii de tip ERP va creşte uşor în 2015, de la 102,2 milioane de euro la 106 milioane de euro, potrivit estimărilor companiei de consultanţă Pierre Audoin Consultants (PAC), care anticipează că, până în 2018, avansul pieţei va fi de 50%, la 147,6 milioane de euro.

Urmărește
832 afișări
Imaginea articolului Piaţa românească de soluţii software ERP ar putea creşte anul viitor la 106 milioane euro

Piaţa românească de soluţii software ERP ar putea creşte anul viitor la 106 milioane euro (Imagine: Shutterstock)

"În 2015 se aşteaptă o uşoară creştere a pieţei de soluţii şi servicii de tip ERP (Enterprise Resource Planning - Planificarea Resurselor Întreprinderii, n.r.) din România, de la 102,2 milioane de euro la 106 milioane de euro. Pe termen mediu, respectiv 2018, PAC apreciază că nevoile în continuă schimbare ale pieţei vor determina o creştere a acesteia cu cca 50%, până la 147,6 milioane de euro", se arată într-un comunicat al Total Soft.

Principalii factori care vor influenţa această evoluţie vor fi, probabil, adaptarea administraţiei publice la cerinţele europene, creşterea cererilor companiilor străine de a lucra cu parteneri de business cu soluţii software aliniate, precum şi deschiderea managementului local către sisteme ERP care să ofere un control financiar şi o transparenţă mult mai bună, se mai spune în comunicat.

Total Soft, producătorul sistemului Charisma ERP, s-a clasat pentru al cincilea an consecutiv pe primul loc în topul furnizorilor de soluţii şi servicii de tip ERP din România, cu o cotă de 15%, conform unui studiu lansat luni de PAC.

"Dominând segmentul companiilor din comerţ şi servicii, Total Soft a reuşit într-un an complicat precum 2013 să-şi conserve veniturile din anul anterior şi să-şi îmbunătăţească o cotă de piaţă deja foarte ridicată", a declarat Eugen Schwab-Chesaru, directorul PAC pentru România şi Europa de Est.

Pe o piaţă ERP care s-a contractat cu 4,1%, în special din cauza blocajelor din sectorul public, compania îşi păstreză prima poziţie în industrii ca retail (36% cotă de piaţă) sau servicii (25% cotă de piaţă) şi se clasează pe locul 2 în industria de manufacturing, cu 16% cotă de piaţă.

Cu o cifră de afaceri de 25 milioane de euro în 2013, din care peste 18,8 milioane de euro obţinută din furnizarea de soluţii de tip ERP, Total Soft şi-a propus, în următorii 5 ani, să atingă poziţia de lider mondial al pieţei de soluţii software destinate serviciilor financiare şi un portofoliu de clienţi care să includă cele mai mari grupuri financiare din lume.

Portofoliul Charisma numără peste 1.000 de companii naţionale, precum MedLife, UniCredit Ţiriac Bank, Raiffeisen Leasing, Deutsche Leasing, Fildas Trading, Telekom, Caroli, GE sau Mediplus.

Charisma este o soluţie software locală B2B cu proiecte câştigate în 36 ţări din Europa, America de Sud şi Africa.

Total Soft este parte a grupului Global Finance, una din cele mai importante firme de investiţii private din Europa de Sud-Est cu birouri în Atena, Bucureşti, Sofia şi Belgrad.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici