- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.10.2012, 16:24)
- Ovidiu Bărbulescu ,
Podul dintre România şi Bulgaria de la Calafat-Vidin va fi deschis în primăvara anului viitor
Podul dintre localităţile Calafat-Vidin, care va lega România de Bulgaria, va fi deschis în primăvara anului viitor, după ce vor fi clarificate şi detaliile legate de compania care va administra această construcţie, a anunţat premierul bulgar, Boiko Borisov.
Urmărește
898 afișări
Podul dintre România şi Bulgaria de la Calafat-Vidin va fi deschis în primăvara anului viitor (Imagine: Tibi Bologh/Mediafax Foto)
Premierul Victor Ponta şi cu omologul său bulgar, Boiko Borisov, au traversat, miercuri, podul Calafat-Vidin, la eveniment fiind prezent şi Johannes Hahn, comisarul european pentru Politica Regională, proiectul fiind finanţat din fonduri ISPA.
La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, premierul Ponta a declarat că România a finalizat lucrările la podul Calafat-Vidin deşi Bulgaria susţine contrariul pentru a justifica întârzierea executării lucrărilor care îi revin, a afirmat premierul Victor Ponta, adăugând că "este la modă să dai vina pe altcineva".
Guvernul de la Bucureşti susţine că, în acest moment, lucrările proiectului aparţinând părţii române sunt finalizate în proporţie de 95%, din luna septembrie 2011. Aceeaşi sursă arată că termenul iniţial de finalizare al lucrărilor a fost decembrie 2010, însă "ca urmare a proiectului elaborat de partea bulgară pentru pod", diferit faţă de studiul de fezabilitate elaborat iniţial de proiectantul părţii bulgare, s-a impus reproiectarea inclusiv pentru obiectivul părţii române. Astfel, termenul de finalizare acceptat şi de Comisia Europeană a fost septembrie 2011 pentru partea română, iar pentru partea bulgară-inţial septembrie 2010 şi prelungit mai întâi în februarie 2012, apoi până în noiembrie 2012.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Papa Francisc îi avertizează pe liderii mondiali despre riscurile Inteligenței Artificiale și impactul asupra adevărului
-
Lasconi anunţă o întâlnire cu Nicuşor Dan: Nu văd cum aş putea să mă răzgândesc
-
Vladimir Ciorbă, patronul Nordis, reacţie la implicarea sa în reţinerea primarului din Sinaia/ „Încă din vara anului trecut am depus numeroase sesizări către DNA şi alte organe competente"
-
Daniel David: Avem o problemă foarte mare cu numărul de profesori
"În ceea ce priveşte lucrările executate de partea română, s-a impus suspendarea lor din cauza prelungirii termenului de execuţie pentru proiectul bulgar, neexistând posibilitatea de alimentare cu energie electrică a liniei catenare şi implicit a efectuării probelor aferente căii ferate. De asemenea, întârzierile părţii bulgare au condus la o creştere a valorii proiectului părţii române cu peste 5 milioane euro (aferente lucrărilor de conservare, organizare de şantier, paza, precum şi pentru prelungirea serviciilor de consultanţa), pe care partea română trebuie să le suporte din bugetul de stat", mai susţine Guvernul român.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Costurile totale ale proiectului totalizează 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiază de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:54
Live text Războiul din Ucraina, ziua 1065. Pentagonul confirmă că suspendarea ajutorului extern de către Trump nu afectează sprijinul militar pentru Ucraina / Şeful NATO cere SUA să continue înarmarea Ucrainei şi promite sprijin financiar european / Zelenski: „Trump trebuie să iasă victorios în încheierea războiului din Ucraina”
-
astăzi, 22:44
Imaginile din satelit arată construcţii militare israeliene în zona demilitarizată de lângă Siria