- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.01.2014, 12:08)
- Ovidiu Bărbulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Autostrada Comarnic-Braşov va fi finalizată în 2017. Cât costă construcţia autostrăzii şi care va fi taxa de utilizare
Autostrada Comarnic-Braşov va fi finalizată în 2017, lucrările de construcţie urmând să înceapă la finalul lunii aprilie, a anunţat joi premierul Victor Ponta. Premierul Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, s-au întâlnit, joi, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Asocierii Vinci - Strabag - Aktor.
Urmărește
12059 afișări
Ponta: Autostrada Comarnic-Braşov va fi finalizată în 2017. Cât costă construcţia autostrăzii şi care va fi taxa de utilizare (Imagine: Gabriel Petrescu/Arhiva Mediafax Foto)
Asocierea Vinci - Strabag - Aktor a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, iar cele două părţi au semnat un Memorandum de înţelegere.
Autostrada Comarnic-Braşov va avea o distanţă de 53,215 km plus 7 km de drumuri de legătură şi ca incluxse 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Buăteni, Predeal şi Râşnov).
Suma estimată pentru construcţia autostrăzii este de 1,8 miliarde euro, la un cost de circa 28 milioane euro pe kilometru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
-
Polonia va investi 750 de milioane de dolari pentru a stimula producţia de muniţie
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
Ponta a arătat că, potrivit memorandmului, ultimul kilometru al autostrăzii va fi finalizat în 2017, deşi speră ca proiectul să fie terminat până la finalul anului 2016, iar la momentul actual este avută în vedere perceperea unei taxe de utilizare de 5,7 lei plus TVA.
Autostrada va fi dată în concesiune pe o perioadă de 26 ani plus perioada de construcţie, iar Guvernul va trebuie să înceapă rambursarea costurilor de construcţie începând cu 2017.
Ponta a arătat că sumele strânse din taxa de utilizare a autostrăzii vor fi folosite pentru rambursarea costurilor, dar a precizat că decizia de introducere a taxei va fi luată de Guvern după finalizarea lucrării, iar în funcţie de nivelul taxei va depinde şi nivelul sumelor plătite de la bugetul de stat pentru rambursare.
El a precizat că Guvernul a solicitat acordul Eurostat ca proiectul să nu fie luat în calcul la deficitul bugetar, iar după acordul Comisiei Europene şi al instituţiilor financiare internaţionale, BEI, BERD, precum şi după finalizarea procedurilor cu băncile finanţatoare, speră ca acest contract cu asocierea Vinci - Strabag - Aktor să fie semnat până la 20 aprilie. Potrivit lui Ponta, în jurul acelei date ar trebui inaugurat şi şantierul autostrăzii.
Ponta a mai arătat că Guvernul a rezervat în buget 100 milioane lei pentru exproprieri, subliniind că toate terenurile sunt în extravilan.
Potrivit premierului, dacă toate procedurile vor fi realizate cu succes şi se va reuşi semnarea contractului la termenul propus, Guvernul va grăbi şi realizarea celorlalte proiecte de parteneriat public-privat, precum Piteşti-Craiova şi Centura de Sud a Capitalei.
Ponta s-a arătat convins că firmele constructoare vor respecta termenele convenite, pentru ca începând cu 2017 să poată primi de la Guvern sumele cheltuite în proiect.
Citeşte şi:
Ponta către Şova: În aprilie trebuie să ne urcăm pe buldozer şi să înceapă lucrările la autostrada Comarnic-Braşov
Citeşte şi:
Asocierea Vinci-Strabag- Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov. Care va fi costul lucrărilor şi când ar putea fi încheiate
Citește pe alephnews.ro: FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegerile prezidențiale din SUA schimbă cursul lumii. Tot ce trebuie să știi despre procesul electoral
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe