Ponta: Dacia Renault trebuie să rămână competitivă în raport cu uzine ale aceleiaşi companii

Premierul Victor Ponta a afirmat, joi, la Piteşti, că uzina Dacia Renault din România trebuie să rămână competitivă nu în raport cu alţi producători de autovehicule, ci în raport cu celelalte uzine ale companiei Renault din afara Europei.

Urmărește
226 afișări
Imaginea articolului Ponta: Dacia Renault trebuie să rămână competitivă în raport cu uzine ale aceleiaşi companii

Ponta: Dacia Renault trebuie să rămână competitivă în raport cu uzine ale aceleiaşi companii (Imagine: Ştefan Birlodeanu/Mediafax Foto)

"Cel mai important pentru Dacia este să rămână competitivă nu în raport cu alţi producători din Europa, că aici stă bine, ci în raport cu uzine ale aceleiaşi companii care sunt în afara Europei şi acolo unde evident competitivitatea este crescută prin salarii mai mici în primul rând şi prin alte costuri speciale" a afirmat Victor Ponta, joi după-amiază, la Piteşti, la finalul unei întâlniri pe care a avut-o la Palatul Administrativ cu reprezentanţii companiei de la Mioveni.

Ponta a spus că, în cadrul discuţiei cu cei de la Dacia Renault, Ponta a spus că i-a asigurat pe aceştia că legislaţia fiscală, inclusiv în ceea ce priveşte înmatriculările de autoturisme noi, va rămâne neschimbată.

În plus premierul a precizat că Guvernul vrea să susţină prin programul "Rabla" creşterea vânzărilor cu 18 la sută înregistrată de uzina Dacia în primele două luni comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

De asemenea, Victor Ponta a menţionat că i-a asigurat pe cei de la Dacia că în acordul de parteneriat pe care România îl va semna cu Uniunea Europeană în perioada imediat următoare vor fi în continuare prevăzute programe şi finanţări pentru creşterea competitivităţii.

Primul ministru a mai spus că, în discuţiile privind construirea de autostrăzi în România, reprezentanţii uzinei Dacia "au fost extrem de echilibraţi în toate abordările".

Vânzările Dacia în UE au avansat cu 34% în februarie, la 26.800 maşini, respectiv cu 36,5% în primele două luni din acest an, la 54.900 unităţi, marca entry a grupului Renault înregstrând astfel cea mai puternică creştere de pe piaţă.

Cota de piaţă a Dacia în UE a ajuns la 3,1%, faţă de 2,5% la începutul anului trecut.

Marca Renault a înregistrat o creştere de 4%, astfel că vânzările grupului francez, al treilea producător auto european, au avansat în februarie cu 11,7%, la 86.500 unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici