Preţuri record: Doar 50 de maşini vândute în Cuba în primele 6 luni de la eliminarea limitelor impuse la achiziţiile auto

Dealerii din Cuba au vândut 50 de maşini şi 4 motociclete la nivel naţional în primele şase luni de la eliminarea, pentru prima dată în jumătate de secol, a limitelor impuse populaţiei la achiziţiile auto, după ce preţurile foarte ridicate au făcut autovehiculele inaccesibile pentru cei mai mulţi.

Urmărește
6102 afișări
Imaginea articolului Preţuri record: Doar 50 de maşini vândute în Cuba în primele 6 luni de la eliminarea limitelor impuse la achiziţiile auto

Preţuri record pentru maşini în Cuba: 50 de autovehicule, vândute în primele 6 luni de la eliminarea limitelor impuse la achiziţiile auto (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cubanezii au aşteptat cu interes intrarea în vigoare în luna ianuarie a legii care ridica restricţiile, însă preţurile au fost majorate de patru ori sau chiar mai mult, astfel că un model sedan de familie a ajuns la un preţ similar cu maşinile sport europene.

Statul a anunţat că 75% din veniturile obţinute din vânzarea de maşini noi vor fi investite în sistemul public de transport.

Vânzările totale la cele 11 saloane ale dealerilor auto din Cuba au ajuns la doar 1,28 milioane de dolari în primele şase luni, a declarat vicepreşedintele companiei de stat Corporacion CIMEX, Iset Vazquez, citat de site-ul Cubadebate.com.

Până la începutul acestui an, cubanezii erau nevoiţi să ceară o autorizaţie din partea autorităţilor pentru a putea cumpăra de la dealerii de stat maşini noi, dar şi vechi, care au aparţinut în cele mai multe cazuri companiilor de închiriere de autovehicule.

Cea mai mare parte a vânzărilor din acest an este reprezentată de autovehicule second-hand, având în vedere că preţul mediu s-a situat la 23.759 dolari, incluzând şi motocicletele.

Spre exemplu, un dealer din Havana vinde un model Peugeot 206 din 2013 cu 91.000 de dolari după intrarea în vigoare a noii legi, în timp ce un model 508 are preţul de 262.000 de dolari.

Preţurile extrem de mari au atras protestele puţinilor cubanezi care se puteau gândi să-şi cumpere o maşină, având în vedere că cei mai mulţi angajaţi la stat câştigă echivalentul a circa 20 de dolari SUA pe lună.

Preţurile foarte mari au nemulţumit şi companiile străine şi eventualii investitori, care au nevoie de permisiunea statului pentru a putea aduce în ţară o maşină nouă sau second-hand fără să suporte costurile mari asociate preţurilor din Cuba.

Autorităţile de la Havana au început să relaxeze treptat piaţa auto. Din 2011 permit oamenilor să vândă şi să cumpere maşinile pe care le deţin. Înainte, cubanezii putea vinde şi cumpăra liber doar maşini care se aflau în ţară dinainte de revoluţia din 1959.

Astfel, pe străzile din Cuba pot fi întâlnite în număr mare maşini americane de epocă, dar şi autoturisme Lada importate înainte de 1991, când statul sovietic era principalul susţinător al ţării.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici