- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.06.2017, 17:49)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Producătorul japonez de airbaguri Takata, care are 3 fabrici în România, va cere intrarea în faliment. De ce se tem producătorii auto
Compania niponă Takata Corp, care are trei fabrici în România, va depune cererea de intrare în faliment cel mai devreme săptămâna viitoare, în contextul în care caută să ajungă la un acord financiar cu producătorul de componente auto Key Safety System, potrivit unor surse citate de Reuters.
Urmărește
5006 afișări
În România, japonezii de la Takata au două fabrici la Arad, una producătoare de volane şi una de centuri de siguranţă, şi o alta la Sibiu, unde se produc saci pentru airbaguri.
Takata, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, lucrează de luni de zile pentru a finaliza acordul cu Key Safety. Potrivit surselor Reuters, compania Key este aşteptată să achiziţioneze acţiuni din Takata ca parte a planului de restructurare în procesul de faliment.
Cotidianul nipon Nikkei a raportat că o nouă companie creată de Key va cumpăra operaţiunile Takata pentru 1,6 miliarde de dolari şi va continua să livreze air baguri, centuri de siguranţă şi alte produse, lăsând datoriile unei alte companii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Mişcarea prin care românii ar putea avea un preţ mult mai mic la gaz din 2026. ”Ne-am putea decupla de la acest mecanism”
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
Tokyo Stock Exchange a anunţat vineri că a suspendat tranzacţiile cu acţiuni Takata în urma ştirilor care au apărut potrivit cărora compania se pregăteşte de faliment. La ultima închidere a zilei bursiere, aceasta avea o valoare de piaţă de 360 de milioane de dolari.
Firma are o datorie de 850 de milioane de dolari către producătorii auto globali, în urma unui acord stabilit la începutul anului, care a generat cel mai mare număr de maşini rechemate în service. Datoria trebuie plătită până la începutul anului 2018.
Potrivit surselor citate de Reuters, un acord final cu Key nu va putea fi posibil până când Takata nu depune cererea de intrare în faliment. Takata intenţionează să înceapă procesele atât în Statele Unite, cât şi în Japonia.
Cei mai mari producători auto sunt îngrijoraţi de planul de faliment al companiei din cauza faptului că ar putea înregistra întârzieri în procesul de înlocuire a airbagurilor afectate. Peste 65% din cele 46,2 milioane de air baguri chemate în service în Statele Unite nu au fost reparate.
Un judecător din Statele Unite a spus, la începutul anului, că înlocuirea tuturor pompelor de umflat airbaguri ar putea ajunge la 8 miliarde de dolari. Airbagurile Takata ar putea exploda cu o forţă mult prea mare.
În ianuarie, Takata a pledat vinovată şi va plăti un milion de dolari pentru a finaliza o investigaţie a Departementului de Justiţie al Statelor Unite asupra problemelor la airbaguri care au dus la moartea a 16 oameni în lume. Takata a fost, de asemenea, învinuită pentru rănirea a 180 de oameni.
Din 2008, peste 100 de milioane de pompe ale airbagurilor din toată lumea, folosite în maşinile a 19 producători auto, inclusiv Honda Motor, Ford Motor, Volkswagen şi Tesla, sunt vizate. Chemările în service vor continua până în 2019.
Citeşte şi: Amazon a preluat Whole Foods, cel mai mare lanţ de retail de mâncare naturală din Statele Unite, pentru 13,7 miliarde dolari
Citeşte şi: Înmatriculările de autoturisme Dacia au crescut în mai, în UE, cu 11% faţă de anul trecut. Cele mai importante creşteri, în Germania şi Franţa
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua Administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Amazon a preluat Whole Foods, cel mai mare lanţ de retail de mâncare naturală din Statele Unite, pentru 13,7 miliarde dolari
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Povestea româncei care a creat una dintre cele mai importante afaceri româneşti, cu care a devenit şi miliardară in euro
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Interpretul de muzică populară, Igor Cuciuc, și-a pierdut singurul copil! Andreea a căzut secerată la petrecerea de la Balul Bobocilor 😢
CANCAN.RO
Cât a plătit acest bucureștean, în localul lui Mugur Mihăiescu, pentru un singur ou ochi și o porție de mămăligă, cu brânză și smântână
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe