PwC: Noile reglementări fiscale trebuie însoţite de noi reforme şi investiţii în infrastructură

Noile reglementări fiscale nu sunt suficiente pentru îmbunătăţirea semnificativă a economiei, fiind necesare continuarea reformelor structurale şi accelerarea investiţiilor în infrastructură, potrivit companiei de consultanţă şi audit PwC.

Urmărește
309 afișări
Imaginea articolului PwC: Noile reglementări fiscale trebuie însoţite de noi reforme şi investiţii în infrastructură

PwC: Noile reglementări fiscale trebuie însoţite de noi reforme şi investiţii în infrastructură (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

"Suntem în faţa unui nou început din punct de vedere fiscal, însă măsurile fiscale singure nu sunt suficiente pentru a repune România în mod durabil pe o traiectorie de creştere. Va fi totodată nevoie de continuarea reformelor structurale şi de accelerarea investiţiilor în infrastructură pentru a putea construi economia performantă pe care ne-o dorim cu toţii", a declarat Mihaela Mitroi, liderul departamentului Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România, într-un comunicat.

Ea a adăugat că adoptarea noului Cod Fiscal şi a Codului de Procedură Fiscală "pune România într-o situaţie favorabilă", urmând să crească interesul investitorilor.

PwC apreciază că noile reglementări aduc "elementele de clarificare legislativă şi de predictibilitate a politicii fiscale".

Compania a prezentat, totodată, cele mai importante zece teme fiscale care vor influenţa semnificativ mediul de afaceri şi vor marca evoluţia economiei româneşti în următoarea perioadă.

Cele zece teme sunt:

- reconsiderarea modului de organizare a grupurilor de companii şi gestionarea cash-flowului la nivelul acţionariatului prin introducerea cotei reduse de 5% pentru impozitul pe dividende începând cu 1 ianuarie 2016;

- îmbunătăţirea fluxului de numerar şi încurajarea consumului prin reducerea, simplificarea şi diversificarea cotelor de TVA şi, în acelaşi timp, reducerea costurilor si a poverii administrative prin eliminarea accizelor nearmonizate;

- statuarea principiului că jurisprudenţa europeană în materie fiscală se aplică în mod direct la nivel naţional, iar daca legislaţia naţională este mai puţin restrictivă, trebuie să se recunoască dreptul contribuabilului de a beneficia de aceasta;

- atragerea în România a cât mai multor companii de tip holding prin recalificarea companiilor străine ca fiind impozitate în România dacă locul conducerii efective a acestor companii este în România (corelat şi cu reducerea impozitului pe dividende);

- reducerea costurilor aferente fluxului de numerar prin simplificarea procedurii privind grupul unic fiscal;

- reducerea perioadei de timp în care companiile pot beneficia de recuperarea TVA în cazul clienţilor aflaţi în insolvenţă;

- tendinţa de uniformizare a bazei de impunere a persoanelor fizice, indiferent de sursa de venit, corelat şi cu noua metodologie de inspecţie asupra persoanelor fizice;

- schimbarea metodologiei de control în ceea ce priveste inspecţiile fiscale şi a modului de administrare a marilor contribuabili;

- recent introdusa aministie fiscală este o măsură care încurajează conformarea voluntară;

- măsuri introduse în codul de procedura fiscală precum penalitatea de nedeclarare ar trebui însoţite şi de alte măsuri pentru stimularea conformării, cum ar fi declararea voluntară, similar sistemului anglo-saxon.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici