Renault vrea să fabrice 200.000 de vehicule pe an la o fabrică aflată în proiect în China

Renault, unul dintre puţinii mari producători auto care nu produce în China, vrea să construiască o uzină cu o capacitate de 200.000 de vehicule pe an în centrul ţării, la Wuhan, iar proiectul ar putea avea nevoie de sprijin politic, a declarat pentru AFP o sursă chineză apropiată situaţiei.

Urmărește
118 afișări
Imaginea articolului Renault vrea să fabrice 200.000 de vehicule pe an la o fabrică aflată în proiect în China

Renault vrea să fabrice 200.000 de vehicule pe an la o fabrică aflată în proiect în China

Grupul francez a lăsat de mulţi ani piaţa chineză în sarcina partenerului său japonez de alianţă Nissan, în virtutea unei împărţiri a zonelor geografice între cei doi constructori auto.

"Locul de amplasare a fabricii a fost aprobat de Renault, partenerul său chinez Dongfeng şi primăria din Wuhan", a spus sursa.

În prezent are loc studiul de impact asupra mediului, iar apoi proiectul urmează să fie înaintat spre aprobare guvernului chinez.

Publicaţia economică chineză Diyi Caijing Ribao (China Business News) a relatat că proiectul se află deja la Comisia naţională pentru reformă şi dezvoltare, agenţia care avizează toate marile proiecte industriale din China.

Procesul de aprobare va dura mai multe luni şi va implica lideri politici francezi şi chinezi la cel mai înalt nivel, potrivit sursei, care anticipează că lucrările de construcţie a uzinei ar putea începe înainte de sfârşitul anului viitor.

Potrivit publicaţiei chineze, investiţia iniţială a Renault în această fabrică ar putea fi de 800 de milioane de euro.

Primul model care va fi fabrica de Renault în China va fi vehiculul 4X4 Koleos, care este deja asamblat în Coreea de Sud. Anul trecut, constructorul francez a vândut în China 24.000 de Koleos, un număr nesemnificativ comparativ cu piaţa de 14,5 milioane de automobile.

În 1993, Renault a mai avut o tentativă de a fabrica în China microbuze Trafic, dar experienţa a eşuat, iar producţia a fost oprită în 2003.

Grupul Dongfeng are deja fabrici împreună cu Nissan, la care Renault este principalul acţionar, precum şi cu PSA Peugeot Citroen, prezent la rândul său la Wuhan.

Dongfeng mai este aliat la Wuhan cu compania japoneză Honda.

După doi ani de dezvoltare puternică, creşterea pieţei chineze a încetinit anul trecut la 2,5%, dar majoritatea companiilor multinaţionale continuă să îşi majoreze producţia.

Compania de consultanţă McKinsey anticipează că piaţa auto chineză va creşte în medie cu 8% pe an, urmând să atingă 22 de milioane de automobile în 2020.

Grupul german Volkswagen a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că va investi în următorii trei ani 9,8 miliarde de euro în companiile mixte deţinute în China.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici