- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.03.2015, 11:37)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii au mers mai des la cumpărături anul trecut, dar au cheltuit cu doar 2% mai mult decât în 2013
Coşul de cumpărături pentru bunurile de larg consum a crescut cu 2% anul trecut faţă de 2013, avans susţinut de o frecvenţă de cumpărare mai mare, în contrast cu majoritatea ţărilor din Europa, 70% din cheltuielile anuale realizate de români fiind alocate produselor alimentare, potrivit GfK.
Urmărește
130 afișări
Românii au mers mai des la cumpărături anul trecut, dar au cheltuit cu doar 2% mai mult decât în 2013 (Imagine: Shutterstock)
"În majoritatea ţărilor din Europa, frecvenţa de cumpărare se află pe o curbă descendentă. România însă nu se aliniază acestei tendinţe, fiind una dintre puţinele ţări în care frecvenţa de cumpărare este în creştere. Acest lucru vine atât din faptul că scena de retail modern se dezvoltă cu noi magazine şi formate de proximitate, dar şi datorită faptului că, în căutarea celor mai bune oferte şi sortimente, cumpărătorii vizitează mai multe magazine", se arată într-un studiu al companiei de cercetare GfK.
ULTIMELE ȘTIRI
-
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
-
Petrişor Peiu: Guvernul Ciolacu II începe cu austeritate
-
Diana Buzoianu, deputată USR: Nu am fugit de la guvernare, dar noi voiam nişte soluţii concrete
-
Revoluţia AI vine din China! DeepSeek V3 depăşeşte GPT-4 şi redefineşte limitele tehnologiei
Frecvenţa de cumpărare a românilor se aseamănă cel mai mult cu cea a austriecilor - shopping pentru aprovizionare aproximativ o dată la o zi şi jumătate pe parcursul unui an.
Mâncarea, incluzând atât alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificaţie) cât şi cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai) reprezintă 70% din valoarea coşului anual de cumpărături.
"Observăm o predilecţie mai mare din partea bucureştenilor şi a locuitorilor din oraşele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, în special lactate şi carne. De cealaltă parte însă, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe această categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar şi ieşirile la restaurant. În acelaşi timp însă, gospodăriile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de îngrijire personală, mai ales în Bucureşti şi în oraşele mari", a declarat, într-un comunicat, Diana Scăunaşu, consumer panel manager, GfK România.
În comparaţie cu anul 2013, tendinţa generală a fost de creştere pentru produsele alimentare (exceptând alimentele proaspete) şi pentru cele de îngrijire a casei. Alimentele proaspete, băuturile şi produsele de îngrijire personală au avut o evoluţie constantă în 2014.
Pe parcursul unui an o familie cheltuieşte 6.450 lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 lei pe lună). O vizită medie la magazin are valoare de 25 lei.
Comerţul modern acoperă 54% din piaţa totală de FMCG (bunuri de larg consum) din România, fiind într-o uşoară creştere faţă de anul 2013.
Formatele mai mici, de tipul supermarket sau discounter, au avut un ritm de creştere mai alert în 2014, beneficiind de creşterea frecvenţei de cumpărare. Supermarketul este formatul cu cea mai mare creştere şi cu cel mai mare trafic în magazin.
Hipermarketurile şi-a diminuat ritmul de creştere, însă este cel mai important canal din comerţul modern, acoperind mai mult de un sfert din piaţă.
Primele trei grupuri de retail acoperă 33% din valoarea totală a pieţei, fiind la mijlocul clasamentului comparativ cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est.
Potrivit GfK, Piaţa de FMCG din România arată potenţial de creştere şi în 2015, fiind una dintre puţinele ţări din Europa cu creştere volumică.
"Spre deosebire de restul ţărilor unde am văzut o evoluţie constantă sau cel mult o absorbţie a creşterii preţului, în anul 2014 românii au avut o creştere în volum de 4,6%. Acesta este un semn pozitiv care ne arată că piaţa locală nu este încă saturată, iar apetitul românilor pentru noi categorii şi pentru inovaţie este unul cu mare potenţial", a adăugat Scăunaşu.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
Citește pe alephnews.ro: Netanyahu avertizează că atacurile aeriene asupra Yemenului vor continua, după ce șeful OMS a fost prins într-un atac mortal
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără pe salata boeuf, de Crăciun? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Cristina Demetrescu ne spune care sunt cele 2 zodii care își vor schimba radical viața în 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:07
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1038. ISW: Putin respinge planul de pace elaborat de echipa lui Trump / Lavrov: Administraţia Trump ar trebui să facă primul pas pentru „restabilirea dialogului” / Reuters: Rusia utilizează Bitcoin pentru plăţile internaţionale
-
astăzi, 12:24
Oficial: Parlamentul Germaniei a fost dizolvat, alegeri anticipate programate pe 23 februarie