- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii, printre cei mai pesimişti consumatori din lume
Încrederea românilor în economie s-a îmbunătăţit uşor în primul trimestru din 2012, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, însă ţara rămâne în categoria în care predomină pesimismul în rândul consumatorilor, într-un clasament realizat de compania de consultanţă Nielsen pentru 56 de ţări
Românii, printre cei mai pesimişti consumatori din lume (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)
Încrederea românilor în economie s-a îmbunătăţit uşor în primul trimestru din 2012, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, însă ţara rămâne în categoria în care predomină pesimismul în rândul consumatorilor, într-un clasament realizat de compania de consultanţă Nielsen pentru 56 de ţări.
În primul trimestru al anului, încrederea românilor în economie a urcat cu un punct, la 61 de puncte, iar ţara s-a menţinut pe poziţia 47.
Pe ultimele zece locuri în studiu se se află Polonia/Irlanda, România, Japonia, Spania, Franţa, Coreea de Sud, Croaţia/Italia, Portugalia, Grecia şi Ungaria.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Protest la Universitate, în București, față de Călin Georgescu: „Iubirea de țară nu e legionară”
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
-
Nicolae Ciucă a demisionat din funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal
India s-a menţinut pe prima poziţie, cu de 123 puncte, sub recordul de 137 de puncte stabilit tot de statul asiatic în 2006, la un an de la lansarea sondajului trimestrial al Nielsen. India este urmată de Arabia Saudită, Filipine/Indonezia, Brazilia/China, Thailanda/ Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, Peru, Columbia/Norvegia şi Egipt.
La nivel global, încrederea consumatorilor a urcat uşor faţă de trimestrul al patrulea al anului trecut, indicatorul avansând cu cinci puncte, la 94 de puncte, susţinut de o revenire puternică în SUA.
Aproape 55% din persoanele consultate au descris ca bună sau excelentă starea finanţelor personale pentru următoarele 12 luni, în urcare de la 52% în trimestrul anterior, în timp ce 33% au indicat că este o perioadă potrivită pentru a cumpăra bunuri pe care le doresc.
Creşterea încrederii în SUA, de nouă puncte, la 92 de puncte, cel mai ridicat nivel din trimestrul al treilea din 2007 a depăşit creşterile din majoritatea celor 56 de ţări analizate.
Asia Pacific a fost în primul trimestru regiunea cu cea mai ridicată încredere din lume, urmată de America Latină.
Ungaria a rămas din nou pe ultima poziţie în privinţa încrederii consumatorilor, chair dacă situaţia s-a îmbunătăţit uşor faţă de trimestrul anterior. Ţara a fost afectată de incertitudinile privind asigurarea unui pachet preventiv de ajutor financiar de la UE şi FMI.
Studiul a fost realizat în periaoda 10-27 februarie, prin intervievarea a 28.000 de persoane în 56 de ţări.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO