- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii vor cheltui mai mulţi bani în 2010
Românii vor cheltui 96,4 miliarde lei (23,5 miliarde euro) în acest an pentru produse alimentare şi nealimentare, cu circa 7% peste nivelul din 2009, şi se vor orienta şi mai mult către comerţul modern, ceea ce va duce la dispariţia a peste 900 de magazine mici şi chioşcuri, potrivit Euromonitor.
Românii vor cheltui mai mulţi bani în 2010 (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)
Anul trecut, vânzările de produse alimentare şi non-alimentare au totalizat 90,1miliarde lei, în avans cu 6% comparativ cu 2008, când piaţa s-a ridicat la 85,2 miliarde euro, reiese din datele transmise agenţiei MEDIAFAX de firma de cercetare Euromonitor International.
Astfel, magazinele vor genera vânzări de 94,3 miliarde lei, în urcare cu 7,1% de la nivelul de 88,1 miliarde lei înregistrat în 2008. Vânzările directe, online şi homeshopping vor avansa cu 3,5%, la 2,08 miliarde lei, după un declin de 4,5% în anul anterior.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Americanii se tem de un război civil după alegeri. Buncărele sunt renovate și vândute cu prețuri de la 35.000 de dolari
-
MAE: Ambasada României verifică informaţiile privind decesul altor români în Spania
-
Numărul morţilor după prăbuşirea acoperişului într-o gară din Serbia a ajuns la 13
-
În palat şi proletar. Cât a costat „Palatul Împăratului”. RA-APPS a desecretizat cheltuielile pentru vila unde ar putea să locuiască Iohannis
"În perioada 2010-2015, comerţul modern va continua să se extindă şi în oraşele mici şi zonele rurale unde nu au încă o acoperire teritorială. (...) În 2009, magazinele tradiţionale au fost mult mai afectate de situaţia economică faţă de comerţul modern, deoarece nu sunt companii puternice din punct de vedere financiar, băncile le-au limitat creditele şi au avut probleme cu distribuitorii proprii. Pe de altă parte, lanţurile din comerţul modern oferă o gamă largă de produse mai puţin scumpe şi permit achiziţia unei cantităţi mai mari", se arată într-o analiză Euromonitor.
În acest an vor fi deschise şase noi hypermarketuri, 23 supermarketuri şi 66 de magazine de discount. Astfel, numărul total de hypermaketuri va ajunge la 110, cel de supermarketuri la 438 şi magazine de discount - 344.
De asemenea, retailerii de îmbrăcăminte şi încălţăminte vor deschide 123 magazine, iar cei care vând produse pentru sănătăte şi frumuseţe peste 70 de unităţi. Produsele de îngrijire personală sau agrement sunt din ce în ce mai căutate, astfel că retailerii de pe acest segment vor investi în amenajarea a circa 300 de magazine, potrivit Euromonitor.
Pe de altă parte, vor dispărea peste 900 de magazine alimentare mici, chioşcuri, pieţe mici, dar şi aproximativ 100 de unităţi specializate în comercializarea de obiecte pentru grădinărit şi casă.
"Deşi cele mai multe canale de retail sunt dominate de jucătorii multinaţionali, precum hypermarketurile, supermarketurile, magazinele de discount, există încă segmente controlate de companii locale, cum sunt magazinele de bunuri de folosinţă îndelungată, farmacii şi cele specializate în produse de îngrijire personală sau agrement. În aceste canale multinaţionalele fie nu sunt prezente, fie activează de puţin timp şi nu şi-au consolidat poziţia. Doar anumite categorii, cum este de exemplu retailului de îmbrăcăminte şi încălţăminte, nu au un lider clar", potrivit Euromonitor.
În ceea ce priveşte mall-urile, specialiştii Euromonitor au arătat că planurile dezvoltatorilor nu sunt clare, multe din proiectele mai mici de anul trecut fiind amânate pentru 2010.
"Mall-urile în România sunt în dezvoltare, deşi la un nivel mai redus faţă de anii anteriori. Nouă mall-uri au fost deschise în 2009 în România, aproape jumătate din numărul celor inaugurate în 2008. (...) Cei mai mulţi retaileri doresc să îşi consolideze poziţia, orientându-se către strategii de reducere a costurilor şi limitându-şi expansiunea teritorială", sunt de părere analiştii firmei de cercetare.
Euromonitor Internaţional are opt birouri la nivel mondial şi o echipă de peste 600 de analişti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:53
-
ieri, 22:32