Rus: România va finaliza 250 de kilometri de autostradă în următorii doi ani. Care sunt PLANURILE de infrastructură pentru 2015-2016

Reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a anunţat un necesar de finanţare de aproape 30 miliarde euro până în anul 2030.

Urmărește
19430 afișări
Imaginea articolului Rus: România va finaliza 250 de kilometri de autostradă în următorii doi ani. Care sunt PLANURILE de infrastructură pentru 2015-2016

Rus: România va finaliza 250 de kilometri de autostradă în următorii doi ani. Care sunt PLANURILE de infrastructură pentru 2015-2016

"În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu - Nădlac, pe Cluj - Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj - Târgu Mureş, Târgu Mureş - Făgăraş, Sibiu - Făgăraş, Făgăraş - Braşov în situaţia în care vom fi extraordinari de activi, dacă nu în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016", a anunţat Rus, într-o conferinţă de presă.

PLANURILE DE INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ ÎN PERIOADA 2015-2016

Referindu-se la deschiderile programate în acest, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nădlac - Arad (16,6 km), lotul 2 Timişoara - Lugoj  (25,7 kilometri), Gilău - Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe autostrada Bucureşti - Ploieşti.

Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA.

Potrivit informaţiilor prezentate de Rus, sumele pentru investiţiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanţări europene de 6 miliarde euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (4 miliade euro) şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială.

"Există şi sursă BEI, BERD, Banca Mondială pe care nu le-am valorificat cum se cuvine", a afirmat ministrul Transporturilor.

Prin programele cu finanţare europeană, România are ka dispoziţie 1 miliard euro pentru perioada de alocare 2007-2013 şi 5 miliade euro pentru intervalul 2014-2020.

"Ultima scuză este că nu avem bani", a spus ministrul, arătând că până în prezent principalele probleme în domeniul dezvoltării infrastructurii au fost ineficienţa şi lipsa structurării proiectelor.

Ministrul a adăugat că după revenirea la Ministerul Transporturilor, "cu arme şi bagaje", CNADNR va trebui să prezinte un plan de management.

"În 25 de ani n-am avut niciodată", a spus Rus.

CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostradă anul trecut (22 de kilometri între Orăştie şi Sibiu, respectiv 28 de kilometri între Nădlac şi Arad), mai puţin de jumătate faţă de nivelul din 2013.

Prezent la evenimentul organizat de ministerul Transporturilor pentru prezentarea priorităţilor infrastructurii rutiere, premierul Victor Ponta a anunţat că Master Planul de Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice.

Documentul de implementare al Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament în următoarele două săptămâni.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici