- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.07.2014, 17:40)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Rus: Statul ar trebui să păstreze minim 50% plus o acţiune la Portul Constanţa - VIDEO
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că, în opinia sa, statul ar trebui să păstreze minim 50% plus o acţiune la compania care administrează Portul Constanţa, cu importanţă strategică pentru România, dar admite că decizia legată de modificările de acţionariat aparţine Guvernului.
Urmărește
201 afișări
"Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% plus o acţiune, 50% plus o acţiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Diferenţa - că se cedează comunităţii locale, că se vinde pe bursă şi vor fi unii care vor cumpăra şi se va modifica, să spunem, puţin, structura acţionariatului, am aduce şi alţi acţionari care să aibă viziune, din cei care au experienţă legată de această activitate - nu este o decizie care îmi va aparţine. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparţine Guvernului României şi nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu aşa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunităţii locale, nu exlud varianta în care să dau acţiuni pe bursă", a spus Rus.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-o dăm în vot la alegeri! Civilizat, legal, fără violență
-
Ciolacu: De ce să-mi dau demisia? N-am ce lămuri. Vorbim de o călătorie a mea în zona privată
-
Ciucă, la revenirea din Austria: Moment decisiv pe 22 noiembrie la Budapesta, în privinţa Schengen
-
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidenţială în favoarea Elenei Lasconi
În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60%, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare 20% din capital.
Guvernul şi Primăria Constanţa vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creşterii participaţiei Primăriei Constanţa a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, dar şi în mediul politic de la nivel central.
Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciază că transferul de proprietate trebuie realizat atunci când companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea preţului de vânzare.
"Nu sunt de acord să vindem ceva în situaţia în care capacitatea de negociere este extrem de mică, adică eşti neprofitabil, eşti aproape de faliment, insolvenţa te caută prin camera din faţă. Bătălia mea este nu să nu respect sau să nu privatizez - procesul de privatizare va continua - bătălia mea este să aduc aceste societăţi în situaţia în care la privatizare să aibă preţ. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul şi am naţionalizat pierderile. Încerc să aduc aceste societăţi în situaţia în care, în momentul în care vom privatiza x%, y% sau tot din CFR Marfă, din CFR Călători, din Tarom sau din oricare altă companie de-a noastră, ea să aibă suficientă consistenţă economico-financiară şi resursă umană validată astfel încât să aibă preţ", a afirmat Rus.
Grup Feroviar Român, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat în iunie 2013 câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Citește pe alephnews.ro: Războiul dronelor: Cum tehnologia transformă conflictul ruso-ucrainean
Citește pe www.zf.ro: Criză fără precedent în Europa de la al Doilea Război Mondial încoace: Ce este sistemul ATACMS, care ameninţă să arunce în aer războiul din Ucraina. Americanii au autorizat Kievul să folosească rachete cu raze lungă de acţiune pentru a lovi ţinte din Rusia
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Scandal între Radu Mazăre şi sindicaliştii din Portul Constanţa. Mazăre: Ce m-ar fi împiedicat dacă doream să am o afacere în port? Nu sunt ai noştri la guvern?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ciucă, la revenirea din Austria: „Summit-ul de pe 22 noiembrie de la Budapesta va fi decisiv în privința Schengen”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Ce afaceri are în România stră-strănepotul marelui poet Mihai Eminescu. El se ocupă de o afacere de familie, cu o tradiţie care datează din anii 1800
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Ce i-a grăbit sfârşitul lui Silviu Prigoană. Autopsia a confirmat o problemă cardiacă, dar apropiaţii susţin o ipoteză şocantă: “A vorbit și cu băieții, i-a pregătit”
CANCAN.RO
Dintr-o firmă de apartament, „nepotul” lui Nicolae Ciucă a împușcat contracte-mamut la Ministerul Apărării! Imagini în premieră cu descurcărețul rezervist și garajul lui de lux
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe