Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini din toată lumea sunt implicate / Autorităţile au găsit motivul accidentelor / Cum poţi afla dacă maşina ta are probleme

  • 100 de milioane este estimarea numărului global de vehicule implicate în scandal.
  • Organismul american NHTSA raportează peste 400 de răniţi şi 27 de decese în SUA.
  • Numai în luna mai au fost rechemate 600.000 de maşini, pentrun a se afla originea defectelor.
Urmărește
7514 afișări
Imaginea articolului Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini din toată lumea sunt implicate / Autorităţile au găsit motivul accidentelor / Cum poţi afla dacă maşina ta are probleme

Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini implicate, iată motivul accidentelor

Airbag-uri defecte care pot ucide. Scandalul Takata, companie prezentă şi în România, continuă să-şi arate efectele la 15 ani de la primele accidente legate de dispozitivele de siguranţă produse de compania japoneză.

Cea mai recentă rechemare în service datează din 17 mai 2024 şi implică aproximativ 600.000 de maşini produse între 2009 şi 2019 care sunt echipate cu modelul airbag care a ucis, până în prezent, cel puţin 27 de persoane în Statele Unite şi a rănit peste 400.

În anii 90, Takata a început să producă airbag-uri. Sunt mai mici şi mai puţin costisitoare decât altele de pe piaţă, aşa că producătorii le aleg adesea pentru maşinile lor.

La începutul anilor 2000, producătorul a început să fie bănuit că unele cazuri de şoferi răniţi în urma unei explozii violente de airbag au fost legate de compania japoneză.

În 2008, Honda a început rechemarea în service. Au fost mii de vehicule implicate. În 2009, un elev de liceu american a sângerat din cauza unei aşchii de metal provenind din recipientul de gaz folosit pentru umflarea airbag-ului în cazul unui accident.

De vină ar fi nitratul de amoniu

Se pare că Takata foloseşte o substanţă chimică diferită de alte mărci, nitratul de amoniu. Costă mai puţin decât tetrazolul obişnuit, dar, fără un agent de uscare, în anumite condiţii calde şi umede atinge o presiune atât de mare încât recipientul care îl conţine explodează, chiar şi la accidente aparent minore.

NHTSA, organismul american de siguranţă a transporturilor, a deschis şi închis o serie de investigaţii, mai întâi împotriva Honda, apoi direct împotriva Takata.

Numărul de vehicule care urmează să fie rechemat creşte. Printre altele, sunt cei de la Ford, BMW, Mazda, Citroën, DS şi Toyota. Un total de 11 producători implicaţi.

Fiecare model trebuie să schimbe airbag-ul ca măsură de precauţie, iar impactul economic este uriaş. În 2017, Takata a intrat în faliment, lăsând fără locuri de muncă 46.000 de angajaţi şi datorii de 8 miliarde de euro.

Până în prezent, NHTSA raportează 45 de milioane de airbag-uri înlocuite doar în SUA, în timp ce la Tokyo se estimează că 100 de milioane de maşini ar putea fi afectate la nivel mondial, iar cifrele par să crească.

Cum se poate determina dacă o maşină are unul dintre aceste dispozitive defecte? Se poate verifica pe site-ul oficial al producătorilor, în timp ce proprietarii care primesc o notificare de rechemare trebuie să urmeze instrucţiunile furnizate.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici