- Home
- Economic
- (04.06.2024, 06:49)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini din toată lumea sunt implicate / Autorităţile au găsit motivul accidentelor / Cum poţi afla dacă maşina ta are probleme
- 100 de milioane este estimarea numărului global de vehicule implicate în scandal.
- Organismul american NHTSA raportează peste 400 de răniţi şi 27 de decese în SUA.
- Numai în luna mai au fost rechemate 600.000 de maşini, pentrun a se afla originea defectelor.
Urmărește
7518 afișări
Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini implicate, iată motivul accidentelor
Airbag-uri defecte care pot ucide. Scandalul Takata, companie prezentă şi în România, continuă să-şi arate efectele la 15 ani de la primele accidente legate de dispozitivele de siguranţă produse de compania japoneză.
Cea mai recentă rechemare în service datează din 17 mai 2024 şi implică aproximativ 600.000 de maşini produse între 2009 şi 2019 care sunt echipate cu modelul airbag care a ucis, până în prezent, cel puţin 27 de persoane în Statele Unite şi a rănit peste 400.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Emil Hurezeanu, despre Visa Waiver: Va fi nevoie de o autorizare electronică în sistemul ESTA
-
Europarlamentarii solicită CE să ia măsuri în legătură cu „amestecul” lui Elon Musk în alegeri
-
Danemarca, după afirmaţiile lui Trump: Groenlanda ar putea fi independentă, dar nu un stat american
În anii 90, Takata a început să producă airbag-uri. Sunt mai mici şi mai puţin costisitoare decât altele de pe piaţă, aşa că producătorii le aleg adesea pentru maşinile lor.
La începutul anilor 2000, producătorul a început să fie bănuit că unele cazuri de şoferi răniţi în urma unei explozii violente de airbag au fost legate de compania japoneză.
În 2008, Honda a început rechemarea în service. Au fost mii de vehicule implicate. În 2009, un elev de liceu american a sângerat din cauza unei aşchii de metal provenind din recipientul de gaz folosit pentru umflarea airbag-ului în cazul unui accident.
De vină ar fi nitratul de amoniu
Se pare că Takata foloseşte o substanţă chimică diferită de alte mărci, nitratul de amoniu. Costă mai puţin decât tetrazolul obişnuit, dar, fără un agent de uscare, în anumite condiţii calde şi umede atinge o presiune atât de mare încât recipientul care îl conţine explodează, chiar şi la accidente aparent minore.
NHTSA, organismul american de siguranţă a transporturilor, a deschis şi închis o serie de investigaţii, mai întâi împotriva Honda, apoi direct împotriva Takata.
Numărul de vehicule care urmează să fie rechemat creşte. Printre altele, sunt cei de la Ford, BMW, Mazda, Citroën, DS şi Toyota. Un total de 11 producători implicaţi.
Fiecare model trebuie să schimbe airbag-ul ca măsură de precauţie, iar impactul economic este uriaş. În 2017, Takata a intrat în faliment, lăsând fără locuri de muncă 46.000 de angajaţi şi datorii de 8 miliarde de euro.
Până în prezent, NHTSA raportează 45 de milioane de airbag-uri înlocuite doar în SUA, în timp ce la Tokyo se estimează că 100 de milioane de maşini ar putea fi afectate la nivel mondial, iar cifrele par să crească.
Cum se poate determina dacă o maşină are unul dintre aceste dispozitive defecte? Se poate verifica pe site-ul oficial al producătorilor, în timp ce proprietarii care primesc o notificare de rechemare trebuie să urmeze instrucţiunile furnizate.
Citește pe alephnews.ro: Cu cât e plătit statul degeaba? Shoji Morimoto, cunoscut drept „omul care nu face nimic”, a transformat un concept inedit într-o carieră profitabilă
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cauza medicală a morții lui Liam Payne a fost confirmată într-o anchetă în Marea Britanie. Ce i-a cauzat decesul artistului
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Despărțire la început de 2025?! Vedeta de la Neatza cu Răzvani și Dani ar fi pus capăt relației
CANCAN.RO
Care sunt numerele de înmatriculare interzise în România, în 2025. Aceasta este lista completă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe