Senatorul PSD Sorin Bota, privind CFR Marfă: Cristian Ghibu, pentru proasta gestionare, trebuie să plece urgent!

Senatorul PSD Sorin Bota susţine că "bomba cu efect întârziat lăsată de guvernele PDL" privind CFR Marfă trebuia "dezamorsată mai repede şi cu mai puţină bâlbâială" de către Cristian Ghibu, el opinând că secretarul de stat, preşedinte al comisiei de privatizare, "trebuie să plece urgent".

Urmărește
470 afișări
Imaginea articolului Senatorul PSD Sorin Bota, privind CFR Marfă: Cristian Ghibu, pentru proasta gestionare, trebuie să plece urgent!

Senatorul PSD Sorin Bota, privind CFR Marfă: Cristian Ghibu, pentru proasta gestionare, trebuie să plece urgent! (Imagine: Ciprian Sterian/ Mediafax Foto)

Într-un comunicat de presă transmis de cabinetul senatorului, intitulat "Guvernul Ponta a scăpat de ultima bombă cu efect întârziat lăsată de guvernele PDL", se aminteşte o declaraţie a lui Sorin Bota din toamna anului 2011. "Orice regulă economică spune că nu poţi să vinzi un lucru pe care în mod intenţionat l-ai făcut să nu funcţioneze, i-ai creat probleme de eligibilitate şi toate acestea suprapunându-se peste o criză financiară", declara atunci senatorul PSD, "la prima tentativă de privatizare a CFR Marfă de către fosta guvernare PDL", menţionează sursa citată.

Bota apreciază că, "prin urmare, compania CFR trebuia adusă pe profit, trebuia regândită o strategie din punct de vedere managerial şi abia apoi reluată povestea privatizării, evident, în interesul statului".

"Bine că s-a terminat telenovela CFR Marfă. S-au pierdut timp şi bani. Această «bombă» trebuia dezamorsată mai repede şi cu mai puţină bâlbâială de către «pupila» fostului ministru al transporturilor (ReluRelu Fenechiul. CrisCristian Ghibucretar de stat şi preşedinte al comisiei de privatizare a CFR Marfă, care, pentru această proastă gestionare, trebuie să plece urgent! CFR Marfă are nevoie de un manager privat, obligatoriu străin (neamţ, dacă se poate) şi cu experienţă în managementul feroviar de marfă! Doar după ce redevine performantă această companie trebuie să ne mai gândim să o privatizăm şi asta, desigur, după 2016", este de părere senatorul Sorin Bota, şeful departamentului de Transporturi şi Infrastructură din cadrul PSD, conform comunicatului.

Privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit GFR. În plus faţă de condiţiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acţiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăţi deţinute de stat", potrivit GFR.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat luni seara că Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că procesul de privatizare va fi reluat. "Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi, renunţând la condiţiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de condiţii la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului, condiţie îndeplinită de vânzător, o altă condiţie suspensivă se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurenţei, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumpărătorului, care ar fi putut face notificare imediat după ce a câştigat licitaţia (în luna iunie - n.r.), însă a făcut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie - n.r.), şi aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Mănescu. În ceea ce priveşte a treia condiţie, respectiv obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai CFR Marfă a acordului de modificare a structurii acţionariatului companiei, Mănescu a spus că notificările au fost transmise de comisia de privatizare la timp, însă nu toate băncile au avizat favorabil până acum.

Ministrul Transporturilor a arătat că, în aceste condiţii, s-a aplicat prevederea din contract care spune că dacă în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite condiţiile acordul se desfiinţează.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici