- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.07.2018, 15:59)
- Bianca Ciocotisan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sfaturi pentru cei care doresc să îşi porteze numărul de telefon în altă reţea. Motivele pentru care operatorii pot să refuze o cerere
Cererea de portare poate fi respinsă dacă este incorect completată, datele de identificare a abonatului sunt greşite, nu corespund numărului a cărui portare se solicită sau operatorul donor nu mai furnizează serviciul de telefonie prin acel număr, arată un comunicat transmis miercuri de ANCOM
Urmărește
1678 afișări
Sfaturi pentru cei care doresc să îşi porteze numărul în altă reţea. Motivele pentru care operatorii pot să refuze o cerere
„În contextul în care utilizatorii reclamă faptul că Autoritatea le-ar refuza cererile de portare, vreau să precizez că ANCOM se ocupă exclusiv de gestionarea sistemului informatic prin care se derulează procesele de portare. Doar operatorii de telefonie implicaţi în proces pot refuza o cerere de portare”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
Potrivit ANCOM, înainte de a accepta o cerere de portare din partea utilizatorului, operatorul acceptor este obligat să verifice dacă solicitantul este şi titularul contractului de furnizare a serviciului sau reprezentantul legal al acestuia şi dacă numărul/numerele pentru care se solicită portarea face/fac obiectul contractului încheiat. Pentru aceste verificări, operatorul acceptor are nevoie de codul de abonat (în cazul portării abonamentelor, disponibil pe factură) sau de numărul cartelei SIM (în cazul portării cartelelor prepaid).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Peste 100.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
-
Vin banii europeni. Cum pot companiile să obţină finanţare de peste 1 milion de euro şi ce condiţii trebuie să bifeze
„După efectuarea verificărilor şi acceptarea cererii din partea utilizatorului (semnată şi datată), operatorul acceptor completează o cerere electronică pe care o transmite, prin intermediul sistemului IT administrat de ANCOM, operatorului donor. Acesta, în funcţie de conţinutul cererii şi informaţiile din sistemele proprii, poate accepta sau refuza cererea de portare. Operatorul acceptor va conveni cu abonatul intervalul de timp în care se poate realiza portarea numărului”, precizează ANCOM.
„De asemenea, operatorul acceptor trebuie să informeze abonatul cu privire la faptul că fereastra de portare (intervalul de timp dintr-o zi în care trebuie să se realizeze portarea) se va stabili după validarea cererii de portare de către operatorul donor”, anunţă sursa citată.
ANCOM precizează că operatorul acceptor poate refuza portarea numărului în cazul în care nu furnizează tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).
Autoritatea precizează că operatorul donor poate refuza cererea de portare în următoarele condiţii:
- cererea nu este corect completată;
- datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numărul a cărui portare se solicită;
- numărul se regăseşte în una dintre categoriile de resurse de numerotaţie exceptate de la portabilitatea numerelor;
- operatorul donor nu furnizează servicii prin intermediul numărului respectiv (de exemplu, prin încetarea contractului ca urmare a unei solicitări venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare);
- numărul pentru care se solicită portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri în reţeaua operatorului donor;
- cartela SIM este declarată pierdută/furată.
Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:
- existenţa unor datorii ale abonatului către operatorul donor;
- existenţa unei durate minime a contractului încheiat cu operatorul donor;
- suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului respectiv.
Bine de ştiut:
- ANCOM administrează şi monitorizează permanent baza de date centralizată (BDC), sistem IT prin intermediul căruia se gestionează procesele administrative asociate portabilităţii numerelor (schimbul de mesaje care are loc pe parcursul procesului de portare între operatori).
- ANCOM acordă suport operatorilor pentru desfăşurarea corespunzătoare a proceselor de portare, dar nu poate refuza sau aproba cererile de portare.
- Utilizatorii care vor sa-şi porteze numărul nu trebuie să solicite rezilierea contractului cu operatorul donor. Cererea de portare constituie, implicit, şi o cerere de reziliere a contractului cu operatorul donor.
- În cazul în care furnizorii nu respectă termenele de răspuns asociate procesului de portare, conform Deciziei nr. 3444/2007, precum şi în cazul refuzului neîntemeiat al cererii de portate, ANCOM poate aplica sancţiuni.
„Ce, cum şi unde reclami? În cazul în care întâlneşti orice dificultăţi pe parcursul procesului de portare, poţi face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portării), dar te poţi adresa şi ANCOM”, precizează instituţia.
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Citește pe alephnews.ro: Moscova nu are bani nici să câștige războiul cu Ucraina, nici să piardă. Care este situația economică a Rusiei
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe